سرقت میلیون یورویی در فرانسه؛ تبهکاران به عنوان مدیرعامل حسابدار شرکت را فریب دادند

هکرها
هکرها Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادستانی پاریس سه‌شنبه اعلام کرد که تحقیقات روی یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های سال‌های اخیر در فرانسه را آغاز کرده است. به گفته این دادستانی کلاهبرداران توانسته‌اند میلیون‌ها یورو از شرکت سفری-سیم را به سرقت ببرند.

آگهی

دادستانی پاریس روز سه‌شنبه تحقیقات روی یکی از بزرگترین پرونده‌های کلاهبرداری در سال‌های اخیر فرانسه را آغاز کرد.

به گفته دادستانی در جریان این کلاهبردای توسط «گروه‌های تبهکار سازمان یافته» میلیون ها یورو از یک «شرکت ساخت و ساز املاک» به سرقت برده شده است.

در اوایل ماه دسامبر یکی از کلاهبرداران در مقام مدیر عامل شرکت «سفری-سیم» با حسابدار تماس اینترنتی می‌گیرد. او با ادعای این که در حال آماده‌سازی عرضه اولیه سهام این شرکت است، به حسابدار دستور می‌دهد تا چندین انتقال به حساب‌های بانکی خارج از کشور انجام شود.

گفته می‌شود تمام پول‌ها به حساب‌های افرادی گمنام در بهشت‌های مالیاتی رفته‌ است. تنها در ۲۹ دسامبر گذشته است که یکی دیگر از حسابداران شرکت متوجه ایمیل هک شده مدیرعامل شده و می‌فهمد که مبالغ زیادی جابجا شده و در حال جابجایی هستند. با شکایت این شرکت انتقال پول‌های جاری متوقف می شوند اما خسارات چندین میلیون یورو برآورد شده است.

به گفته یک منبع آگاه، خسارت وارده به این شرکت بین ۳۳ تا ۳۵ میلیون یورو است. این شرکت هنوز واکنشی به سخنان دادستانی نشان نداده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ابتکاری برای پاسخ به نیاز بازار؛ دوره‌های آموزش حسابداری در مدارس آمریکا آغاز می‌شود

زن ۷۸ ساله آمریکایی برای سومین بار به سرقت از بانک متهم شد

دزدی نیم میلیون دلاری از بانک؛ زن کارمند پس از ۲۵ سال لو رفت