دزدی نیم میلیون دلاری از بانک؛ زن کارمند پس از ۲۵ سال لو رفت

جراحی پلاستیک در چین (عکس آرشیوی است)
جراحی پلاستیک در چین (عکس آرشیوی است) Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک زن چینی پس از ۲۵ سال زندگی با هویت جعلی و چهره‌ای متفاوت که با جراحی پلاستیک برای خود جور کرده بود، به اتهام دزدی نیم میلیون دلار از یک بانک توسط پلیس بازداشت شد.

آگهی

یک زن چینی پس از ۲۵ سال زندگی با هویت جعلی و چهره‌ای متفاوت که با جراحی پلاستیک برای خود جور کرده بود، به اتهام دزدی نیم میلیون دلار از یک بانک توسط پلیس بازداشت شد. 

مقام‌های شهر یوئکینگ واقع در ۳۷۰ کیلومتری جنوب شانگهای با انتشار جزئیاتی از این پرونده اعلام کردند که چِن ییله، در سال ۱۹۹۷ و در حالی که کارمند ۲۶ ساله بانک سازندگی چین بود، ناپدید شد. او که تحویلدار بانک بود، در یک آخر هفته ۳.۹۸ میلیون ین معادل ۵۸۷ هزار دلار را از حساب مشتریان بانک به حساب‌های متعدد شخصی خود منتقل کرد و توانست بخشی از آن را به طور نقدی از دستگاه‌های خودپرداز برداشت کند و باقیمانده آن را نیز به حساب‌های بانکی بستگان نزدیکش انتقال دهد.

او سپس چند ده‌هزار یوان برای انجام جراحی پلاستیک در نزدیکی شهر ونژو هزینه کرد و با چهره‌ای مبدل در شانگهای اقدام به خرید یک کارت ملی با نام و نام خانوادگی جیانگ موهونگ کرد. چن ییله رابطه خود با همسرش را نیز قطع کرد و با هویت جدید دوباره ازدواج کرد و در شهر گوانگ‌دونگ ساکن شد. این زن چینی از این ازدواج صاحب یک دختر شد و سپس کسب و کار جدیدی برای خود راه‌اندازی کرد. 

مقام‌های پلیس محلی اعلام کردند که موفق شده‌اند او را در دسامبر گذشته ردگیری و سپس به اتهام فساد مالی، جعل اسناد و دو همسری بازداشت کنند. پلیس فعلا نحوه شناسایی او را اعلام نکرده ولی از گزارش سرقت این زن چینی از سوی پدرش در سال ۱۹۹۷ خبر داده است.

بر پایه گزارش پلیس، چن ییله به هنگام گریختن از شهر یوئکینگ موفق شده بود، ۴۰۰ هزار یوان از پول سرقتی را نقد کند و باقی آن را از طریق واریز و پرداخت‌های متعدد در حساب‌های بانکی خویشاوندانش پنهان کرده بود. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

چن ییله پس از بازداشت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «۴۰۰ هزار یورویی که دستم را گرفت، به سرعت خرج شد و من باقی این سال‌ها را با درآمد کسب و کار سالمی که راه‌اندازی کردم، سپری کرده‌ام. الان هم حاضرم تمام پول دزدیده شده را برگردانم و ضرر و زیان وارد آمده به بانک را جبران کنم.» او در این بیانیه همچنین نوشت: «در طول این ۲۵ سال که فراری بودم دلم برای خانواده‌ام خیلی تنگ شده بود و به همین دلیل نام شرکتم را از این شعر چینی برگفتم: در روزهای جشن و سرور بیش از هر زمان دیگری به یاد اقوام دورمان می‌افتیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دزدی ۱.۵ میلیون دلاری از خانه وزیر غنایی؛ خانم وزیر به اتهام احتکار ارز و فساد مالی بازداشت شد

سرقت میلیون یورویی در فرانسه؛ تبهکاران به عنوان مدیرعامل حسابدار شرکت را فریب دادند

سرقت ۱۰ میلیون یورویی از جواهرفروشی بولگاری در پاریس