ابتکاری برای پاسخ به نیاز بازار؛ دوره‌های آموزش حسابداری در مدارس آمریکا آغاز می‌شود

حسابداری
حسابداری Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در چارچوب این طرح و از پاییز امسال، دانش‌آموزان ارشد دبیرستان‌های دولتی می‌توانند دوره مقدماتی حسابداری مالی را انتخاب کنند و بعد از آن، گواهی گذراندن این دوره را به دانشگاه آینده خود ارائه دهند و به این ترتیب سه واحد دانشگاهی را به نام خود ثبت کنند.

آگهی

در وضعیتی که موسسات حسابداری در آمریکا با معضل کمبود نیروی انسانی مواجه هستند، تلاش برای آموزش حسابداری به دانش‌آموزان دبیرستان‌های دولتی این کشور آغاز شده است.

آخرین آمارها نشان می‌دهد افراد شاغل در حرفه حسابداری اغلب به خاطر ساعات طولانی کار، ضرب‌العجل‌های استرس‌زا و کلیشه‌های آزاردهنده این شغل را ترک می‌کنند؛ آنهم در حالی که متقاضیان ورود به این حرفه در ایالات متحده نیز روز به روز کمتر می‌شوند.

مطابق بررسی‌های انجام‌گرفته، دانش‌آموزان و دانشجویانی که از کالج فارغ‌التحصیل می‌شوند به جای حسابداری بیشتر به سراغ شغل‌هایی در زمینه‌های مرتبط مانند بانکداری، سرمایه‌گذاری، مشاوره یا تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌روند.

اکنون موسسه حسابرسی «دیلویت» (Deloitte) که یک سازمان آموزشی غیرانتفاعی ملی است و از تحقیق و نوآوری در برنامه درسی مرتبط با حسابداری و تجارت حمایت می‌کند، قصد دارد با یک استراتژی جدید در مدارس مستقیما به دنبال جذب نوجوانان برود.

این بنیاد که دوره‌های درسی آنلاین را برای دبیرستان‌ها ارائه می‌کند، یک برنامه آزمایشی ثبت‌نام دوگانه را در شهر نیویورک آغاز خواهد کرد.

در چارچوب این طرح و از پاییز امسال، دانش‌آموزان ارشد دبیرستان‌های دولتی می‌توانند دوره مقدماتی حسابداری مالی را انتخاب کنند و بعد از آن، گواهی گذراندن این دوره را به دانشگاه آینده خود ارائه دهند و به این ترتیب سه واحد دانشگاهی را به نام خود ثبت کنند.

این شیوه هرچند به تازگی به عنوان راهی برای گذراندن شماری از واحدهای دانشگاهی در دوران دبیرستان شروع شده است، با این حال پیش از این برای چندین دهه وجود داشت و به دانش آموزان کمک می‌کرد تا تحصیلات عالی‌ را زودتر شروع کنند.

مدارس نیز در این زمینه فعال شده‌اند و برای مثال یک دبیرستان در لوئیزیانا دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا با شرکت در دوره‌های آموزشی هزینه‌های دانشگاه خود را کاهش دهند.

کلی ریچموند پوپ، استاد حسابداری در دانشگاه دی‌پاول و مدرس اصلی این دوره می‌گوید: «من حسابداری را از دریچه مثال‌های کلاهبرداری و جرم‌های واقعی آموزش می‌دهم تا دانش‌آموزان بفهمند چقدر این رشته هیجان‌انگیز است و به هوش و مهارت واقعی نیاز دارد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به گفته آرون راسموسن، مدیرعامل مجموعه اوت‌لاینر، هدف از این طرح الهام بخشیدن به دانش‌آموزان مختلف برای انتخاب شغل حسابداری است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این مدل بتواند در مدراس سراسر آمریکا تکرار شود، اضافه کرد: «اینکه بتوانیم حسابداری را به شیوه‌ای هیجان‌انگیز در معرض دید مخاطبان مختلف قرار دهیم، به این امر کمک خواهد کرد.»

مطالعات تازه نشان می‌دهد عدم وجود تنوع در رشته حسابداری، یکی دیگر از دلایل شکست این صنعت در جذب استعدادهای جوان است.

این در حالی است که حسابداری، اغلب با بهترین چشم‌انداز برای آینده شغلی و حقوق شش رقمی در میان مشاغل برتر دنیا قرار می‌گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شرکت حسابداری مزارس: به گزارش‌های مالی سازمان ترامپ اعتماد نداریم

سرقت میلیون یورویی در فرانسه؛ تبهکاران به عنوان مدیرعامل حسابدار شرکت را فریب دادند

جزییات بیشتر از کشف لوح حسابداری۴۹۰۰ ساله متعلق به شهر سوخته در دشت لوت ایران