بایدن احتمال دیدار با پوتین در روز ۱۰ ژانویه را رد نکرد

دیدار مجازی پوتین و بایدن
دیدار مجازی پوتین و بایدن Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری آمریکا احتمال دیدار دوباره با رئيس جمهوری روسیه پیش از نشست ناتو و روسیه را رد نکرد.

آگهی

جو بایدن، رئيس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال دیدار با ولادیمر پوتین این موضوع را رد نکرد و گفت: «خواهیم دید.»

این در حالیست که پیشتر گزارش‌هایی در خصوص احتمال دیدار دوباره رهبران دو کشور پیش از نشست‌های ناتو و روسیه و همچنین سازمان امنیت و همکاری اروپا و مسکو منتشر شده بود. جو بایدن پیشتر یک دیدار ویدیویی با همتای روس خود برگزار کرده بود و در آن در خصوص موضوعات مختلفی با ولادمیر پوتین گفتگو کرده بود. نشست ناتو و همچنین سازمان امنیت و همکاری اروپا با ناتو برای روزهای ۱۲ و ۱۳ ژانویه برنامه‌ریزی شده است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که احتمال می‌رود نشست رهبران دو کشور روز ۱۰ ژانویه برگزار شود. این گفتگوی احتمالی بیش از همه بر مسئله اوکراین تمرکز خواهد داشت و جو بایدن در خصوص نگرانی‌های جهانی نسبت به اقدامات مسکو در قبال اوکراین به همتای روس خود هشدار خواهد داد.

همچنین مسئله کنترل تسلیحات از دیگر مسائل مورد علاقه دو طرف در این گفتگوی دوجانبه خواهد بود.

پس از نخستین دیدار مجازی که میان رهبران دو کشور که در اوایل ما دسامبر برگزار شد، ولادیمیر پوتین، از انجام دوباره چنین ملاقاتی استقبال کرده بود. این دو رهبر برای آخرین بار در یک ملاقات حضوری در ماه ژوئن و در ژنو سوئیس با یکدیگر رو در رو شده بودند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران در مرزهای اوکراین؛ پوتین از بایدن برای گسترش نیافتن ناتو به شرق «تضمین» خواست

بایدن به پوتین در خصوص حمله احتمالی به اوکراین هشدار داد

آمریکا بیش از ۵۰۰ تحریم جدید را علیه روسیه وضع کرد