سپاه: پهپادهای تهاجمی نقطه‌‌زن در سواحل خلیج فارس آزمایش شد

تصویری از موشک های زمین به هوای ارتش ایران
تصویری از موشک های زمین به هوای ارتش ایران Copyright AP/AP
Copyright AP/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رزمایش مشترک نیروهای مسلح موسوم به «پیامبر اعظم» در سواحل خلیج فارس و سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان ادامه یافت.

آگهی

دومین روز از رزمایش مشترک موسوم به «پیامبر اعظم» در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان ادامه یافت.

این رزمایش از روز دوشنبه آغاز شد و قرار است ۵ روز بطول بیانجامد. به گزارش رسانه های ایران یکی از مهم ترین اتفاقات در روز دوم این رزمایش، آزمایش «پهپادهای تهاجمی نقطه‌ زن» سپاه پاسداران بود.

«سپاه نیوز» در گزارشی نوشته است که این رزمایش با حضور فرماندهان سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می شود.

عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه پاسداران و سخنگوی این رزمایش به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که « برخی از تجهیزات، سامانه‌ها و همچنین سلاح‌هایی که جدیداً به نیرو‌های سپاه اضافه شده بود در این رزمایش تست می شوند.»

همچنین به گفته این فرمانده سپاه پاسداران، پهپاد‌های دوربرد، موشکهای بالستیک نقطه‌ زن و شناور‌های تندرو با سرعت ۹۰ نات به بالا مورد استفاده قرارخواهند گرفت.

نیلفروشان تاکید کرد که «این رزمایش بر اساس شبیه‌ سازی یکی از پیشرفته‌ ترین طرح‌های دفاعی و تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی که دارای ویژگی‌های همزمانی، پیوستگی، انطباق و در هم تنیدگی جنگ نرم، نیمه‌ سخت و سخت است، طراحی و از صبح روز دوشنبه اجرا شده است.»

این رزمایش در حالی برگزار می شود که کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده دوشنبه گذشته طرحی را برای ممانعت «ایران در استفاده از پهپادهای مرگبار» به سنا ارائه کرد. سناتور منندز، جمهوریخواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنا این طرح را ارائه کرده است.

وی به رسانه های آمریکایی گفت که «افزایش وابستگی نیروهای نظامی ایران به پهپادها تهدیدی جدی برای منافع آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سپاه پاسداران: شهپادهای زیر سطحی ایرانی در جریان رزمایش در خلیج فارس آزمایش شدند

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا چیست و چه نقشی در خلیج فارس دارد؟

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند