حمله موشکی اسرائیل به «محموله تسلیحاتی سپاه» در لاذقیه همزمان با سفر وزیر خارجه سوریه به ایران

عکس آرشیوی از حمله اسراییل به بندر لاذقیه به تاریخ ۵ می ۲۰۲۱
عکس آرشیوی از حمله اسراییل به بندر لاذقیه به تاریخ ۵ می ۲۰۲۱ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در نتیجه این حمله هوایی انبار محموله های تجاری دچار آتش سوزی شده اما به کسی آسیب نرسیده است. دمشق می گوید پدافند هوایی سوریه برای مقابله با این حمله فعال شده است.

آگهی

دیده بان حقوق بشر سوریه می گوید یک محموله تسلیحاتی متعلق به ایران بامداد سه‌شنبه در بندر لاذقیه سوریه مورد هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفته است.

 خبرگزاری دولتی سوریه ساعاتی پیش حمله هوایی اسرائیل به بندر لاذقیه را تایید و به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرده بود که اصابت چند موشک به محوطه کانتینرها موجب آتش سوزی در این بندر شده است.

اسرائیل که به ندرت عملیات برون مرزی خود را رسما تایید می کند به این خبر واکنشی نشان نداده است با این حال خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران ایران ادعا کرده که محموله ای که مورد اصابت موشک قرار گرفته مواد خوراکی شامل برنج بوده است.

با این حال تل آویو مکررا اعلام کرده است که اجازه نخواهد داده سوریه به پایگاه دشمن قسم خورده‌اش، جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

در جریان یکی از آخرین حملات مشابه، ماه گذشته یک پایگاه حزب الله در مرکز سوریه هدف قرار گرفت. در این حمله دست‌کم ۳ شبه نظامی سوری و۲ نیروی حزب الله کشته شدند.

این حمله اسرائیل به سوریه در حالی صورت می گیرد که فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر کرده است.

دمشق می گوید پدافند هوایی سوریه در زمان این تهاجم فعال شده  و در جریان حمله به کسی آسیب نرسیده است. 

خبرگزاری سانا تصاویری از آتش‌سوزی گسترده در محوطه بارانداز بندر منتشر کرده است. تلویزیون دولتی سوریه ساعتی بعد، از اعزام نیروهای امدادی و آتش نشانی به منطقه و مهار حریق خبر داد.

از ابتدای جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، اسرائیل تاکنون چند‌صد حمله در خاک سوریه انجام داده است. اهداف اسرائیل بیشتر مواضع نیروهای وابسته به ایران یا حزب الله لبنان بوده است که همکاری نزدیکی با رژیم بشار اسد دارند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نامه سرگشاده پزشک فرانسوی به ماکرون: حواستان به «بحران بشردوستانه» در سوریه هست؟

سقوط ارزش لیر ترکیه زندگی ساکنان استان ادلب سوریه را دشوارتر کرده است

حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در «التنف» سوریه؛ سنتکام تایید کرد