حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در «التنف» سوریه؛ سنتکام تایید کرد

پایگاه نظامی التنف در سوریه
پایگاه نظامی التنف در سوریه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سنتکام، فرماندهی مرکزی ایالات متحده در خاورمیانه از حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در التنف سوریه خبر داد.

آگهی

فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، که بر عملیات‌های نظامی این کشور در خاورمیانه نظارت دارد در بیانیه‌ای از حمله چند پهپاد به پایگاه نظامی این کشور در «التنف» سوریه خبر داد.

پایگاه التنف میزبان حدود ۹۰۰ نظامی آمریکایی است. این پایگاه با ۲۰ مایل مربع مساحت، در خاک سوریه و در کنار مرز اردن و با فاصله نه چندان زیادی از مرز عراق واقع است و به همین جهت از موقعیت استراتژیک مهمی برخوردار است.

ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که حملات پهپادی آسیبی به نظامیان و دیگر افراد حاضر در پایگاه وارد نکرده است. خسارات دیگر ناشی از این حمله در دست بررسی است.

سروان بیل اوربان، سخنگوی سنتکام در بیانیه‌ای گفت:«ما حق دفاع از خود را برای خود محفوظ می‌داریم و در زمان و مکان مناسب به آن پاسخ خواهیم داد.»

مناطق التنف در سالهای اخیر شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای آمریکایی و داعش بود، با این حال و پس از برچیده شدن حکومت داعش گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ایران، بارها نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق را هدف قرار داده‌اند.

در اواخر ماه ژوئن، در دوره افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا، راکت‌هایی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه اصابت کردند. مقامات آمریکایی به سرعت شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران را عامل حملات راکتی دانستند. این حملات یک روز پس از حملات ارتش آمریکا به تاسیسات شبه نظامیان شیعه صورت گرفت.  

پایگاه نظامی التنف در امتداد یک بزرگراه مهم مواصلاتی بین بغداد - دمشق واقع شده است. در سال ۲۰۱۶ میلادی که حملات ارتش آمریکا علیه داعش شدت گرفت آمریکا این پایگاه را ایجاد کرد. 

ایجاد این پایگاه همواره بحث‌برانگیز بوده است. دولت سوریه وجود این پایگاه را غیرقانونی می‌داند و بارها از آمریکا خواسته است تا نظامیان خود را از این پایگاه خارج کند. دولت‌های روسیه و ایران نیز با حمایت از دمشق، همواره خواهان پایان یافتن «حضور غیرقانونی» نظامیان آمریکا در این پایگاه هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزارت دفاع ایران حمله به تاسیسات مهمات‌ سازی در اصفهان را تایید کرد

حمله موشکی اسرائیل به «محموله تسلیحاتی سپاه» در لاذقیه همزمان با سفر وزیر خارجه سوریه به ایران

شبه نظامیان طرفدار ایران اسرائیل را پس از حمله به پالمیرا در سوریه تهدید به واکنش شدید کردند