هند هزاران نیروی شبه‌ نظامی تازه نفس به کشمیر می‌فرستد

اعزام نیروهای شبه نظامی بیشتر از سوی هند به سمت منطقه کشمیر
اعزام نیروهای شبه نظامی بیشتر از سوی هند به سمت منطقه کشمیر Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات هند روز چهارشنبه ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) گفتند پس از «یکسری ترورهای هدفمند» از سوی شورشیان مظنون در هفته‌های اخیر، این کشور هزاران نیروی شبه‌نظامی دیگر را به کشمیر فرستاده است.

آگهی

مقامات هند روز چهارشنبه ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) گفتند پس از «یکسری ترورهای هدفمند» از سوی شورشیان مظنون در هفته‌های اخیر، این کشور هزاران شبه‌نظامی دیگر را به کشمیر فرستاده است.

ابهیرام پانکاج، سخنگوی نیروهای پلیس ذخیره مرکزی به خبرگزاری فرانسه گفت: «حدود ۲۵۰۰ سرباز تازه نفس در سراسر دره کشمیر مستقر شدند.»

وی افزود که نیروهای دیگر نیز در راه هستند.

دست‌کم ۵۰۰ هزار سرباز هندی برای دهه‌ها در کشمیر مستقر بوده‌اند، منطقه‌ای که در سال ۱۹۴۷ بین هند و پاکستان در زمان استقلال تقسیم شد اما هر دو کشور ادعای مالکیت آن را دارند.

ده‌ها نفر از جمله افسران پلیس، کارگران مهاجر از ایالت‌های شمالی هند و اعضای جوامع محلی سیک‌ها و هندوها در حملاتی که به نظر می‌رسد هدفمند بوده، در سمت هند کشمیر کشته شده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، گمان می‌رود که گروه‌های شورشی که از سال ۱۹۸۹ برای استقلال کشمیر یا ادغام آن با پاکستان می‌جنگند پشت این حملات باشند.

جبهه مقاومت که یک گروه شورشی محلی است برخی از کشته‌شدگان را متهم کرده بود که حقوق‌بگیران نیروهای امنیتی بوده‌اند.

پلیس و نیروهای شبه نظامی با تجهیزات ضد گلوله و مسلح به سلاح‌های خودکار جست‌وجو بین ساکنان در خیابان‌ها را افزایش داده‌اند و حتی کودکان را نیز بازرسی می‌کنند.

نیروهای تازه اعزام شده را می‌توان در اطراف بسیاری از ایست بازرسی‌های جدید که در هفته‌های اخیر در شهر اصلی سرینگر ایجاد شده است مشاهده کرد.

از زمانی که دهلی نو از اوت ۲۰۱۹ خودمختاری منطقه کشمیر را لغو و آن را تحت اختیار مستقیم قرار داد تنش ها در منطقه افزایش یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان عالی هند تصمیم دولت مودی برای لغو خودمختاری کشمیر را تائید کرد

ویدئویی از سرو چای و غذاهای سنتی در کافۀ کشمیری‌ها در کلبۀ یخی

تصاویری از تبعات طوفان «بیپَرجوی» در هندوستان