افغانستان؛ نهمین مرکز ولایت به دست طالبان افتاد؛ غنی راهی مزار شریف شد

ستیزه‌جویان طالبان در شهر فراه
ستیزه‌جویان طالبان در شهر فراه Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیروهای دولتی حاضر در فیض آباد که در چند روز اخیر درگیر جنگ با طالبان بودند شب گذشته تحت فشار زیادی قرار گرفتند و به‌سوی نواحی اطراف عقب‌نشینی کردند.

آگهی

ستیزه‌جویان طالبان کنترل شهر فیض‌آباد مرکز ولایت بدخشان را در شمال شرق افغانستان به‌دست گرفتند.

ذبیح‌الله عتیق، معاون فرمانداری ولایت بدخشان با اعلام این خبر گفت که نیروهای دولتی حاضر در فیض آباد که در چند روز گذشته درگیر جنگ با طالبان بودند شب گذشته تحت فشار زیادی قرار گرفته‌اند و از فیض‌آباد به سوی نواحی اطراف عقب‌نشینی کردند. و در نتیجه نیروهای طالبان شهر را در اختیار گرفته‌اند.

فیض‌آباد نهمین مرکز ولایت افغانستان است که در کمتر از یک هفته اخیر به دست طالبان می‌افتد. روز چهارشنبه مرکز دو ولایت دیگر از ۳۴ ولایت افغانستان، یعنی فراه در غرب و پل خمری در شمال این کشور نیز به دست طالبان افتاد.

سفر غنی به مزارشریف همزمان با شدت‌یافتن حملات طالبان

از سوی دیگر همزمان با شدت یافتن حملات طالبان برای تصرف مزار‌شریف،‌ مرکز ولایت بلخ، محمد اشرف غنی، رئيس جمهوری افغانستان راهی این شهر شد. همچنین عبدالرشید دوستُم، جنگ‌سالار معروف افغانستان نیز روز گذشته راهی این شهر شده و منابع خبری افغان اعلام کرده‌اند که بناست نشستی با حضور رئیس جمهور، مارشال دوستُم و همچنین عطامحمد نور، فرمانده امنیتی و دفاعی در این شهر برگزار شود تا در زمینه بسیج مردمی و عملیات بازپس‌گیری مناطق تصرف‌شده تصمیم‌گیری شود.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

گروه طالبان پیشتر و از روز جمعه در سلسله‌ای از حملات شهرهای زرنج، شبرغان، قندوز، طالقان،‌ سر پل و ایبک را به تصرف در آورده‌‌اند. مقاومت نیروهای دولتی و مردمی در برابر حملات نیروهای طالبان در شماری از شهرهای مهم افغانستان از جمله هرات و مزار‌شریف ادامه دارد.

پس از خروج نیروهای ناتو و ایالات متحده از افغانستان گروه طالبان به‌سرعت مناطق بسیاری را در این کشور به تصرف درآورده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طالبان مقر لشگر و فرودگاه قندوز را هم تسخیر کرد؛ آمریکا: بدست گرفتن قدرت با تفنگ مشروعیت ندارد

جنگ در شهرهای افغانستان؛ قندوز، سرپل و تالقان سقوط کردند؛ خطوط طالبان در هرات شکسته شد

شبرغان مرکز ولایت جوزجان افغانستان به تصرف طالبان در آمد