«چشم آتش» در آب‌های خلیج مکزیک

انفجار گاز در خلیج مکزیک
انفجار گاز در خلیج مکزیک Copyright courtesy: Mexican Navy and Coast Guard
Copyright courtesy: Mexican Navy and Coast Guard
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت دولتی نفت و گاز مکزیک، پمکس، می‌گوید شعله‌های موسوم به «چشم آتش» که در خلیج مکزیک رویت شده بود به دلیل نشت یک لوله گاز حادث شده و در حال حاضر این آتش بزرگ کنترل شده است.

آگهی

شرکت دولتی نفت و گاز مکزیک، پمکس، می‌گوید شعله‌های موسوم به «چشم آتش» که در خلیج مکزیک رویت شده بود به دلیل نشت گاز حادث شده و اکنون این آتش بزرگ کنترل شده است.

روز گذشته فیلمی از این آتش‌سوزی در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده پخش شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. در این تصاویر شعله‌های نارنجی همچون گدازه‌ مذاب از زیر آب در حال جوشش و زبانه کشیدن دیده می‌شدند.

شرکت پمکس در بیانیه‌ای گفته است آتش‌سوزی به دلیل نشت گاز از یک خط لوله زیر آب در ساعت ۵:۱۵ دقیقه صبح به وقت محلی در غرب شبه‌جزیره یوکاتان در نزدیکی سواحل خلیج کامپچه در جنوب غربی خلیج مکزیک رخ داده است.

این آتش‌سوزی که تا ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه به طول انجامیده است در نهایت با «نیتروژن» خاموش شده و هیچگونه مصدومی را نداشته است. همچنین مسئولین سکو در پی این حادثه مجبور به تخلیه یا جابجایی تجهیزات نشده‌اند.

پمکس که سابقه‌ای طولانی در ارتباط با حوادث بزرگ صنعتی در تاسیسات خود دارد، گفته است دریچه‌های خط لوله‌ای به قطر ۱۲ اینچ را بسته است تا آتش‌سوزی مهار شود. نشریه گاردین پیشتر شرکت پمکس را در رده هفتم آلوده‌کننده‌ترین شرکت‌های نفتی جهان رده‌بندی کرده بود.

مقامات شرکت پمکس می‌گویند تحقیقات مفصل در رابطه با این حادثه آغاز شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گفته است لوله متعلق به شرکت توسعه نفتی «کو مالوب زاپ» است که بزرگترین تولیدکننده نفت خام زیرمجموعه پمکس به شمار رفته و بیش از ۴۰ درصد از محصول روزانه ۱.۷ میلیون بشکه نفت شرکت ملی نفت مکزیک را تولید می‌کند.

پمکس در سال ۱۹۳۸ تاسیس شده است و در زمینه اکتشاف، توسعه و تولید نفت خام، گاز و میعانات طبیعی و توزیع فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی فعالیت دارد.

این شرکت با سرمایه‌ای در حدود ۱۰۲ میلیارد دلار دومین شرکت بزرگ آمریکای لاتین، پس از شرکت ملی نفت برزیل، به لحاظ درآمد سالیانه است.

به اینستاگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویر انفجار مهیب آزمایشی در مجاورت ناو هواپیمابر آمریکایی

نشت نفت در اقیانوس هند؛ جمهوری موریس وضعیت اضطراری زیست محیطی اعلام کرد

خزر دریاست یا دریاچه؟