انستیتو پاستور به فرانسوی‌ها نوید تابستانی بدون دغدغه‌های کرونایی داد

تعطیلات تابستانی در فرانسه
تعطیلات تابستانی در فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از سیر یکنواخت کاهش موارد جدید ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» طی هفته‌های گذشته و روند کنونی واکسیناسیون در برابر این بیماری در فرانسه به عنوان دو عامل موثر در امیدواری دانشمندان به جلوگیری از موج چهارم شیوع ویروس طی چند ماه آینده یاد می‌شود.

آگهی

دانشمندان در انستیتو پاستور فرانسه همزمان با کاهش محدودیت های وضع شده برای سفرهای تفریحی می گویند شیوع ویروس کرونا در این کشور حداقل تا فصل پائیز «تحت کنترل» خواهد بود.

انستیتو پاستور فرانسه احتمال موج چهارم شیوع بیماری «کووید ۱۹» در این کشور طی چند ماه آینده را «تقریبا صفر» ارزیابی کرده است. این در حالی است که محققان در این موسسه پژوهشی پیش از این نسبت به لغو سریع محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هشدار داده بودند.

از سیر یکنواخت کاهش موارد جدید ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» طی هفته های گذشته و روند کنونی واکسیناسیون در برابر این بیماری در فرانسه به عنوان دو عامل موثر در امیدواری دانشمندان به جلوگیری از موج چهارم شیوع ویروس طی چند ماه آینده یاد می شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

فرانسه زمستان گذشته و پس از تعطیلات سال نوی میلادی به دنبال شیوع گونه بریتانیایی ویروس کرونا با موج سوم همه گیری بیماری «کووید ۱۹» روبرو شد. امری که باعث شد در نهایت دولت این کشور به وضع محدودیت های جدید از جمله قرنطینه تن دهد.

دولت فرانسه اجرای طرح مرحله به مرحله کاهش محدودیت های وضع شده را آغاز کرده است. در همین راستا از حدود یک هفته پیش موزه ها، سینماها، رستوران ها، کافه ها و مغازه هایی که «غیرضروری» تشخیص داده شده بودند فعالیت خود را به صورت محدود از سر گرفتند. قرار است از روز ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) برخی محدودیت های دیگر نیز لغو شود.

تاکنون به حدود ۲۴ میلیون فرانسوی دستکم یک دوز از واکسن کرونا تزریق شده است. به گفته دانشمندان در انستیتو پاستور فرانسه برای جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا در فصل پائیز باید اکثریت ساکنان این کشور تا ماه سپتامبر واکسینه شده باشند.

مقامات بهداشتی فرانسه با وجود چشم انداز نسبتا روشن برای فعالیت ها و سفرهای تابستانی از نزدیک میزان شیوع گونه های معروف به هندی، برزیلی و آفریقای جنوبی ویروس کرونا را تحت نظر دارند. به گفته آنها این گونه ها به طور بالقوه ظرفیت چالش آفرینی در روند کنترل همه گیری ویروس در فرانسه را دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگشایی باغ‌های ژیورنی در فرانسه؛ آشنایی با منبع الهام کلود مونه، نقاش مشهور

آغاز آزمایشی روش درمانی مبتنی بر پلاسما برای بیماران کرونا در فرانسه

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان