جدایی زیدان از رئال؛ قطع همکاری اسطوره فرانسوی با کهکشانی‌ها رسمی شد

جدایی زیدان از رئال مادرید
جدایی زیدان از رئال مادرید Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئال با شکست در نیمه نهایی مقابل چلسی از رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و در دوئل سخت و نفس‌گیر برای کسب امتیاز قهرمانی با اتلتیکو مادرید در هفته پایانی، به لطف پیروزی تیم همشهری مقابل وایادولید دستش از جام قهرمانی در لالیگا نیز کوتاه ماند.

آگهی

رئال مادرید روز پنجشنبه ۲۷ مه پس از گمانه‌زنی‌های روزهای گذشته، سرانجام رسما خبر جدایی زین‌الدین زیدان، سرمربی فرانسوی این باشگاه متمول اسپانیایی را تایید کرد.

بازیکن سابق و مربی افسانه‌ای رئال مادرید که پیش‌تر در پی کسب افتخارات دست نیافتنی با رئال در اسپانیا و اروپا دو بار به عنوان بازیکن و مربی از این تیم کنار رفته بود برای سومین بار والبته با کارنامه‌ای بسیار ضعیف‌تر نسبت به دوره قبل به همکاری خود را باشگاه مادریدی پایان داد.

قطع همکاری زیدان با باشگاه رئال که پیش از این گمانه‌زنی‌ها در خصوص تحقق آن بواسطه اظهارات نزدیکان مربی فرانسوی تقویت شده بود روز پنجشنبه پس از ملاقات او با فلورنتیونو پرز، رئیس باشگاه رسمیت یافت.

به گزارش رسانه‌های اسپانیایی، سرمربی رئال در این ملاقات استعفای خود را رسما به باشگاه ارائه کرد و این استعفا مورد موافقت آقای پرز قرار گرفت.

باشگاه رئال مادرید پس از این ملاقات در بیانیه‌ای خبرهای پیش‌تر درز پیدا کرده به رسانه‌های اسپانیایی را مورد تایید قرار داد و اعلام کرد: «زین‌الدین زیدان تصمیم گرفته به دوره فعلی همکاری خود را باشگاه به عنوان مربی پایان دهد.»

در این بیانیه ضمن احترام به تصمیم زیدان، از این مربی فرانسوی به عنوان یکی از بزرگترین اسطوره‌های رئال مادرید نام برده و تاکید شده که میراث به جای مانده از او فراتر از آنچیزی است که وی در طول فعالیت‌اش به عنوان مربی و بازیکن به باشگاه داده است.

رئال مادرید در این بیانیه همچنین تاکید کرده است که «باشگاه برای همیشه خانه او (زیدان) خواهد بود.»

زیدان در حالی یکی از بزرگترین باشگاه‌های اسپانیا و جهان را ترک می‌کند که تیم تحت هدایت وی در رقابت‌های این فصل عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت و بدون کسب جام مسابقات فصل جاری را به پایان برد.

رئال مادرید اوایل فصل نتایج فاجعه‌باری رقم زد اما از اواسط مسابقات به خود آمد و باز هم توانست به نوار پیروزی‌های متوالی بازگردد.

کهکشانی‌ها برغم آنکه هفته‌های پایانی بخت خوبی برای کسب قهرمانی در لالیگا و حتی لیگ قهرمانان داشتند اما نتوانستند نتایج لازم را کسب کنند و از دست‌یابی به افتخاراتی تازه باز ماندند.

رئال با شکست در نیمه نهایی مقابل چلسی از رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و در دوئل سخت و نفس‌گیر برای کسب امتیاز قهرمانی با اتلتیکو مادرید در هفته پایانی، به لطف درخشش و پیروزی تیم همشهری مقابل وایادولید دستش از جام قهرمانی در لالیگا نیز کوتاه ماند.

زین‌الدین زیدان سال ۲۰۱۶ ده سال پس از خداحافظی پیروزمندانه از رئال به عنوان بازیکن، برای نخستین بار به عنوان مربی روی نیمکت کهکشانی‌ها نشست.

او پیش از این یکبار دیگر در ماه مه سال ۲۰۱۸ پنج روز پس از کسب سه گانه دست نیافتنی در لیگ قهرمانان اروپا از هدایت تیم رئال مادرید استعفا داده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاری‌سن ژرمن یا تیم ملی؟؛ زیدان: به مربی‌گری ادامه می‌دهم

لئوناردو مدیر ورزشی پاری سن ژرمن شایعه توافق با زین‌الدین زیدان را تکذیب کرد

سایه یک بوسه بر قهرمانی در جام جهانی؛ سرمربی تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا برکنار شد