پاری‌سن ژرمن یا تیم ملی؟؛ زیدان: به مربی‌گری ادامه می‌دهم

زین‌الدین زیدان
زین‌الدین زیدان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

زین‌الدین زیدان به گزارش‌ها در باره مذاکره با مسئولان پاری‌سن ژرمن برای جانشینی احتمالی مائوریسیو پوچتینو و یا شایعاتی که از احتمال سپرده شدن هدایت تیم ملی فرانسه به او حکایت دارد، اشاره‌ای نکرد.

آگهی

زین الدین زیدان روز یکشنبه بدون این که مشخص کند مقصد آینده‌اش کجاست، گفت که همچنان تمایل دارد به حرفه مربی‌گری ادامه دهد.

سرمربی سابق باشگاه رئال مادرید در این خصوص به برنامه «تله فوت» در شبکه یک تلویزیون فرانسه گفت: «می خواهم ادامه دهم، من هنوز شور و اشتیاق (مربی‌گری) را دارم، عشق من همچنان فوتبال است.»

کاپیتان سابق تیم ملی فرانسه در این گزارش تلویزیونی که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد او تهیه شده بود ضمن اشاره به سن شکوفایی گفت احساس خوشبختی می‌کند و این از همه چیز برایش مهم است.

«زیزو» اگر همچنان بخواهد حرفه مربی‌گری را ادامه دهد با سه جام قهرمانی پیاپی چمپیونزلیگ که طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ با رئال کسب کرد بعید است رویای بزرگ دیگری در سر داشته باشد.

او در همین زمینه می‌گوید: «رویاهای بزرگی داشتم و خیلی چیز‌ها به دست آوردم.»

زین‌الدین زیدان دراین گفتگو به مذاکره با مسئولان پاری‌سن ژرمن برای جانشینی احتمالی مائوریسیو پوچتینو و یا شایعاتی که از احتمال سپرده شدن هدایت تیم ملی فرانسه به او پس از پایان قرارداد دیدیه دشان در پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حکایت دارد، اشاره‌ای نکرد.

چندین رسانه فرانسوی و بین‌المللی روز دهم ژوئن با انتشار گزارش‌هایی اعلام کرده بودند به اطلاعات موثقی مبنی بر نزدیک شدن زیدان و پی اس جی به توافق دست پیدا کرده‌اند.

این در حالیست که از آن زمان تاکنون، بنا به آخرین خبرها، احتمال نشستن کریستف گالتیه، سرمربی تیم نیس روی نیمکت پاری‌ سن ژرمن بیشتر شده است.

گالتیه پیش‌تر در سال ۲۰۲۱ تیم لیل را به عنوان قهرمانی لیگ یک فرانسه رساند و همچنین دراین باشگاه سابقه همکاری با لوئیس کامپوس را داشت که اکنون به عنوان مشاور ورزشی تازه پی اس جی فعالیت می‌کند.

از سوی دیگر تصمیم برای تمدید قرارداد دیدیه دشان که از سال ۲۰۱۴ هدایت تیم ملی فرانسه را بر عهده دارد بعد از پایان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اتخاذ خواهد شد و تنها در صورت کنار رفتن این سرمربی کهنه‌کار فرانسوی احتمال نشست زیدان روی نیمکت آبی‌ها وجود خواهد داشت.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

نوئل لو گرائت، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه روز شنبه با اعلام اینکه قرار است به زودی با دیدیه‌دشان نشستی داشته باشد، تصریح کرده بود که بنا نیست در این جلسه مساله تمدید قرارداد در میان گذاشته شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جدایی زیدان از رئال؛ قطع همکاری اسطوره فرانسوی با کهکشانی‌ها رسمی شد

زیدان: از بازیکنان می خواهم از فوتبال لذت ببرند

رکوردشکی‌های تیم ملی فوتبال فرانسه در شب هت‌تریک امباپه؛ خروس‌ها جبل‌الطارق را گلباران کردند