حوادث چهارشنبه سوری در ایران ۹ کشته و حدود ۲ هزار مصدوم برجای گذاشت

مصدومان چهارشنبه سوری
مصدومان چهارشنبه سوری Copyright عکس از خبرگزاری مهر
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیشترین آمار مصدومان در تهران و تبریز بوده و آمار آسیب‌دیدگان این حوادث در استان مرکزی نیز نسبت به سال پیش ۱۰ درصد رشد داشته است.

آگهی

بر اثر حوادثی که در جریان برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در مناطق مختلف ایران روی داد، دست کم ۹ نفر جان خود را از دست داده و نزدیک به دو هزار نفر نیز به جراحات و آسیب‌های مختلف دچار شدند.

رسانه‌های ایران که این آمار را به نقل از مقام‌های رسمی ذکر کرده‌اند، نوشتند که بیشترین آمار مصدومان در تهران و تبریز بوده و آمار آسیب‌دیدگان این حوادث در استان مرکزی نیز نسبت به سال پیش ۱۰ درصد رشد داشته است.

اپلیکیشن یورونیوز را از اپل استور دانلود کنید

بر پایه این اطلاعات، بیشتر آمار مصدومان چهارشنبه سوری سال ۹۹ از سال گذشته بیشتر بوده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس ایران در تشریح آخرین آمار مصدومان مربوط به مراسم چهارشنبه سوری در شامگاه سه شنبه ۲۶ اسفند به خبرگزاری مهر گفت: «امسال ۱۸۹۴ نفر در مراسم چهارشنبه سوری دچار آسیب شدند که سال گذشته در این مراسم ما ۱۴۶۸ نفر مصدوم داشتیم.»

وی افزود: «۵۲۷ نفر دچار آسیب چشمی شدند که سال گذشته این عدد ۵۱۲ نفر بود، همچنین امسال ۱۳۱ نفر قطع عضو شدند که این عدد در سال گذشته ۱۹۳ بود.»

سخنگوی اورژانس همچنین گفت: «امسال ۵۴۶ نفر دچار سوختگی‌های درجه دو و سه شدند که سال گذشته تنها ۳۱۸ نفر دچار سوختگی شده بودند و متأسفانه امسال ما در این حوادث ۹ هموطن را از دست دادیم که سال گذشته این عدد ۴ نفر بود.»

خالدی افزود: «۱۸ درصد از مصدومان خانم و ۸۲ درصد آقا بودند. همچنین ۴۶ درصد از مصدومان در بازه سنی ۶ تا ۱۸ سال قرار داشتند.»

وی با اشاره به استان‌های دارای بیشترین مصدوم در چهارشنبه پایان سال گفت: «استان تهران با ۵۵۳ نفر، تبریز با ۱۸۵ نفر و کرمانشاه با ۱۴۰ نفر بیشترین مصدومان مرتبط با حوادث چهارشنبه پایان سال را داشتند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تکلیف چهارشنبه‌سوری در روزگار کرونا

چهارشنبه سوری؛ مراسمی با دهها زخمی و دست کم ۹ جانباخته

چهارشنبه‌سوری: استقرار آتش‌نشانان در تهران و فتوای خامنه‌ای