دو نفر درحمله به اتوبوس حامل استادان و دانشجویان در ولایت بغلان افغانستان کشته شدند

انفجار بمب در کنار مینی بوس حامل شهروندان در افغانستان
انفجار بمب در کنار مینی بوس حامل شهروندان در افغانستان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام های امنیتی و انتظامی افغانستان از کشته شدن دو نفر در حمله افراد مسلح به اتوبوس حامل دانشجویان و استادان دانشگاهی در ولایت بغلان در صبح روز سه شنبه خبر دادند.

آگهی

مقام های امنیتی و انتظامی افغانستان از کشته شدن دو نفر در حمله افراد مسلح به اتوبوس حامل دانشجویان و استادان دانشگاهی در ولایت بغلان در صبح روز سه شنبه خبر دادند.

بر اساس اعلام وزارت کشور افغانستان، در جریان این حمله که در شمال شرقی این کشور رخ داده است، راننده اتوبوس و یک دانشجو کشته و شش استاد دانشگاه زخمی شده‌اند.

وزارت کشور افغانستان در پی این حمله مسلحانه، طالبان را مسئول کشته و زخمی شدن غیرنظامیان دانست اما طالبان، دخالت نیروهایش را در حمله روز سه شنبه تکذیب کرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان بلافاصله با بیان اینکه طالبان حمله به اتوبوس حامل کارمندان دانشگاه را محکوم می کند، اعلام کرد که این حمله، توطئه دشمنان است.

حمله افراد مسلح به مراکز دانشگاهی و استادان دانشگاه در افغانستان سابقه دارد.

روز گذشته نیز چهار شهروند از جمله یک زن باردار و یک کودک که سرنشین یک مینی بوس بودند بر اثر انفجار یک بسته انفجاری در خیابانی در کابل کشته شدند. بر اثر این انفجار، چند نفر از سرنشینان مینی بوس زخمی شدند.

از سوی دیگرشب گذشته در حمله افراد مسلح ناشناس به نیروهای امنیتی که در حال حراست از سدی در ولایت هرات در غرب افغانستان بودند، سه نفر کشته شدند و یک نفر زخمی شد. همچنین این خبر از مفقود شدن چهار نیروی امنیتی حکایت دارد.

از همین رو دیپلمات‌ها و مدافعان جامعه مدنی از افزایش خشونت‌ها در افغانستان در ماه‌های اخیر که شامل حملات هدفمند به کارمندان دولت، روزنامه‌نگاران، دانشگاهیان و مدافعان حقوق بشر شده است، ابراز نگرانی کرده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

مدافعان حقوق بشر معتقدند که مهاجمان مسلح ناشناس با انجام قتل های هدفمند در افغانستان، بسیاری از فعالان مدنی و متخصصان را کشته یا به مهاجرت مجبورکرده‌اند.

حمله به غیرنظامیان در افغانستان حتی زمانی که مذاکرات صلح میان دولت این کشور و طالبان در حال انجام بود نیز متوقف نشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طرح جدید «دولت انتقالی صلح افغانستان»؛ مخالفت دولت و سکوت طالبان

کشته شدن دست‌کم ۷ نفر در پی حمله با چاقو داخل یک مرکز خرید در شهر سیدنی استرالیا

رای دادگاه آرژانتین: ایران مسئول حملات ۳۰ سال پیش به سفارت اسرائیل و مرکز یهودیان «آمیا» است