حامیان خواننده رپ برای هفتمین شب متوالی در بارسلون تظاهرات کردند

تظاهرات در بارسلون
تظاهرات در بارسلون Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس کاتالونیا می‌گوید که از روز سه‌شنبه تا کنون ۱۰۹ تظاهرکننده در این بخش منطقه از شمال شرق اسپانیا بازداشت شده‌اند.

آگهی

جمعی از شهروندان اسپانیا دوشنبه شب برای هفتمین شب متوالی در اعتراض به حبس پابلو هسل، خواننده رپ چپگرا در شهر بارسلون دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات ساعاتی پس از آغاز به درگیری با نیروهای پلیس منجر شد و در حواشی آن تعدادی از معترضان اقدام به آتش زدن امکانات شهری کردند.

تصاویری که شبکه‌های تلویزیونی در اسپانیا از این تظاهرات پخش کردند، حکایت از آن دارد که تجمع معترضان در ابتدا به صورت مسالمت آمیز برپا شد و شرکت کنندگان در این تجمع شعار «پابلو هسل باید آزاد شود» سر می‌دادند.

این تجمع پس از آن به خشونت کشیده شد که تظاهرکنندگان پس از حرکت در خیابان‌های مرکزی بارسلون، هنگام رسیدن مقابل مقر اصلی پلیس اقدام به پرتاب بطری و اشیای دیگر به سوی خودروهای نیروهای امنیتی کردند.

معترضان سپس در دومین شهر بزرگ اسپانیا به سمت خیابان‌های اطراف رفتند و اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله کردند.

پلیس منطقه کاتالونیا با انتشار توییتی نوشت: «گروهی از آشوبگران ضمن ایجاد موانع خیابانی و آتش زدن آنها اشیایی را به سمت افراد مجاور که نسبت به عملکرد آنها اعتراض داشتند، پرتاب می‌کردند.»

تظاهرات دوشنبه شب در حالی برگزار شد که به دلیل بارانی بودن هوا تعداد کم‌تری معترض نسبت به شب‌های گذشته در آن شرکت کرده بودند و در نتیجه درگیری و خشونت کم‌تری نیز در جریان آن بوجود آمد.

پلیس کاتالونیا می‌گوید که از روز سه‌شنبه تا کنون ۱۰۹ تظاهرکننده در این بخش منطقه از شمال شرق اسپانیا دستگیر و بازداشت شده‌اند.

پابلو هسل، خواننده رپ ۳۲ ساله و دارای گرایش چپ سیاسی به جرم ترویج «تروریسم» و توهین به خوان کارلوس، اول پادشاه سابق اسپانیا که در توئیتی وی را «مافیایی» خوانده بود به ۹ ماه حبس محکوم شده است.

وی شرکت کنندگان در تظاهرات و درگیری‌های شب‌های گذشته در بارسلون و دیگر شهرهای اسپانیا را ستوده و پلیس را به کشتن و شکنجه مهاجران و تظاهرکنندگان متهم کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری‌های شدید در چند شهر اسپانیا؛ حامیان آزادی بیان به حبس خواننده رپ معترضند

اعتراضات خشونت‌آمیز در اسپانیا در پی دستگیری رپر مخالف پادشاهی

رپر اسپانیایی در اعتراض به حکم زندان در دانشگاه بست نشست