پایان سکوت سانچز؛ نخست وزیر اسپانیا خشونت‌ اعتراضات علیه حبس رپر کمونیست را محکوم کرد

ده‌ها نفر در جریان اعتراضات به اجرای حکم زندان پابلو هاسل زخمی شده‌اند
ده‌ها نفر در جریان اعتراضات به اجرای حکم زندان پابلو هاسل زخمی شده‌اند Copyright Felipe Dana/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved.
Copyright Felipe Dana/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جریان اعتراض‌ها به اجرای حکم زندان پابلو هسل یک دختر نوجوان بینایی یکی از چشم‌هایش را بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی پلیس اسپانیا از دست داد.

آگهی

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا روز جمعه سکوتش در برابر اجرای حکم حبس پابلو هسل، رپر کمونیست و اعتراض‌های اخیر را شکست و گفت: «خشونت هیچ جایی در دموکراسی ندارد.»

سکوت پدرو سانچز به درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس که از روز سه‌شنبه آغاز شد و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت، اعتراض اپوزیسیون راست اسپانیا را برانگیخته بود.

از دیگر پابلو ایگلسیاس، رهبر حزب چپ‌گرای رادیکال پودموس که در دولت ائتلافی حضور دارد با انتقاد از حکم زندان علیه هسل و خشونت پلیس علیه معترضان گفته بود اسپانیا وضعیت عادی ندارد و دموکراسی در این کشور حاکم نیست.

پابلو هسل ۳۳ ساله، رپراهل کاتالونیا به جرم توهین به خوان کارلوس اول، پادشاه پیشین اسپانیا و «ستایش تروریسم» در سال ۲۰۱۸ به ۹ ماه زندان محکوم شد. او تا جمعه هفته گذشته برای معرفی خود به مقام‌های اجرای احکام مهلت داشت اما به جای رفتن به زندان، همراه با گروهی از هوادارانش در دانشگاهی در کاتالونیا تحصن کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

نخست وزیر سوسیالیت اسپانیا در جریان سفر به شهر اکسترمادور در غرب این کشور در یک سخنرانی بسیار کوتاه گفت: «خشونت در تمام اشکال محکوم است و دموکراسی هیچگاه، به معای واقعی کلمه هیچگاه جایی برای خشونت ندارد و آن را توجیه نمی‌کند.»

در جریان خشونت‌های شبانه هفته گذشته در شهرهای مختلف اسپانیا بیش از ۱۰۰ نفر بازداشت شدند. یک دختر جوان در بارسلون بینایی یکی از چشم‌هایش را بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی پلیس ضد شورش از دست داده است.

قرار است جمعه و شنبه شب چند راهپیمایی اعتراضی گسترده علیه «نقض سازمان‌یافته آزادی بیان» در بارسلون و مادرید برگزار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارزار رأی عدم اعتماد به دولت اسپانیا؛ بلندپروازی انتخاباتی راستگرایان در حزب «وکس»

حبس رپر اسپانیایی؛ شعله‌های خشم از بارسلون و مادرید فراتر رفت

ویدئو؛ پوستر پادشاه اسپانیا همزمان با بازدید وی از بارسلون به آتش کشیده شد