سیارکی دو برابر آسمان‌خراش امپایر استیت به زودی از نزدیک زمین عبور می‌کند

سیارک‌هایی که از نزدیک زمین عبور می‌کنند
سیارک‌هایی که از نزدیک زمین عبور می‌کنند Copyright CANVA PRO
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ناسا عبور این سیارک را با عنوان «بالقوه خطرناک» طبقه‌بندی کرده است و می‌گوید که این اتفاق، نزدیک‌ترین عبور این سیارک از کنار زمین تا دهه‌های آینده است.

آگهی

پیش‌بینی می‌شود که یک سیارک، هفته آینده از فاصله نزدیکی از کنار زمین عبور کند اما کره خاکی از برخورد با آن مصون خواهد ماند.

طبق گزارش مرکز مطالعات اجسام نزدیک زمین ناسا این سیارک با نام 1999 RM45، در تاریخ دو مارس (۱۲ اسفند) از فاصله ۱.۸ میلیون مایلی (دو میلیون و ۹۰۰ کیلومتری)، از کنار زمین عبور خواهد کرد. در مقیاس نجومی، این فاصله کم است. به عبارت دیگر یک سنگ فضایی که دو برابر ارتفاع ساختمان امپایر استیت است، از حدود هفت و نیم برابری میانگین فاصله بین زمین و ماه در حال عبور است.

ناسا اعلام کرد که قطر این سیارک بین ۳۵۰ تا ۷۸۰ متر است.

ناسا عبور این سیارک را با عنوان «بالقوه خطرناک» طبقه‌بندی کرده است و می‌گوید که این اتفاق، نزدیک‌ترین عبور این سیارک از کنار زمین تا دهه‌های آینده است. اما پیش‌بنی نشده است که این سیارک حداقل تا سال ۲۲۰۰ به زمین برخورد کند. این تاریخ آخرین تاریخ مربوط به برآوردهای ناسا است و هنوز برآوردی برای بعد از آن انجام نشده است.

این سنگ فضایی به عنوان عضوی از گروه سیارک‌های آپولو طبقه‌بندی می‌شود. طبقه‌بندی به‌عنوان آپولو به این معنی است که مدار این سیارک‌ها، مدار چرخش زمین به دور خورشید را قطع می‌کند بنابراین احتمال برخورد آن‌ها با زمین وجود دارد.

ناسا تا تاریخ ۲۲ فوریه (۴ اسفند) سال جاری حدود ۲۵ هزار سیارک در نزدیکی زمین را کشف کرده که تصور می‌شود که حدود هزار سیارک از آن‌ها اندازه‌ای حدود یک کیلومتر داشته باشند.

هر ماه سیارک‌های کوچک چندین بار از کنار زمین و ماه عبور می‌کنند و قطعات آن‌ها وارد جو زمین می‌شود و از هم می‌پاشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ردیابی سفر ۲۲ میلیون ساله یک سیارک پیش از انفجار بر فراز صحرای کلاهاری

یک سیارک بزرگ تا ساعاتی دیگر از «نزدیکی» کره زمین عبور خواهد کرد

سیارک «ماسک دار» از نزدیکی زمین عبور کرد اما باز می‌گردد