پایان دومین استیضاح ترامپ؛ سنای آمریکا رئیس‌جمهوری سابق را تبرئه کرد

دونالد ترامپ در روز ترک قدرت
دونالد ترامپ در روز ترک قدرت Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مجلس نمایندگان ایالات متحده روز ۱۳ ژانویه (۲۴ دی) طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوری وقت آمریکا را به اتهام «تحریک به شورش» تصویب کرده بود.

آگهی

مجلس سنای آمریکا روز شنبه با پایان رسیدگی به دومین پرونده استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور، او را از اتهام «تحریک به شورش» تبرئه کرد.

در این جلسه ۵۷ سناتور به استیضاح دونالد ترامپ رای مثبت و ۴۳ سناتور نیز رای منفی دادند. دموکرات ها برای متخلف شناخته شدن دونالد ترامپ به رای موافق دو سوم اعضای مجلس سنا (۶۷ رای) نیاز داشتند. هفت سناتور جمهوریخواه همراه با ۵۰ سناتور دموکرات دونالد ترامپ را به دلیل «تحریک به شورش» مجرم شناختند. 

مجلس نمایندگان ایالات متحده روز ۱۳ ژانویه (۲۴ دی) طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوری وقت آمریکا را به اتهام «تحریک به شورش» تصویب کرده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دومین طرح استیضاح چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا یک هفته پس از یورش هواداران او به ساختمان کنگره در مجلس نمایندگان تصویب شده بود.

دونالد ترامپ اولین رئیس جمهوری آمریکا است که دو بار طرح استیضاح او به جریان افتاده است. او هر دو بار در نهایت در مجلس سنا تبرئه شد. 

دموکرات ها امیدوار بودند تا با متخلف شناخته شدن دونالد ترامپ در جریان «محاکمه» در مجلس سنا بتوانند او را از حق نامزدی در انتخابات آینده محروم کنند.  

ترامپ: به دفاع از عظمت آمریکا ادامه می‌دهم

رئیس جمهوری سابق آمریکا در واکنش به تبرئه خود در مجلس سنا از این رای استقبال کرد. او همچنین وعده داد که به دفاع از «عظمت آمریکا» ادامه خواهد داد. 

دونالد ترامپ در بیانیه خود از وکلای مدافع و مدافعانش در مجلس نمایندگان و مجلس سنا دفاع تشکر کرده است.

رسیدگی به دومین طرح استیضاح دونالد ترامپ روز گذشته سه شنبه آغاز شده بود و روز شنبه پس از پنج روز بحث و بررسی به پایان رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: من کسی هستم که می‌خواهد دموکراسی را نجات دهد

تنش‌ در اردوگاه جمهوریخواهان پس از استیضاح ترامپ با نیم نگاهی به انتخابات ۲۰۲۲

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت