آلمان مرزهای خود را با پنج کشوری که بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند، می‌بندد

Boris Roessler
Boris Roessler Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت، این ممنوعیت تا ۱۷ فوریه برقرار خواهد بود و هدف از آن «محدود کردن شیوع گونۀ جدید ویروس کرونا و محافظت از جمعیت آلمان» است.

آگهی

دولت آلمان اعلام کرد که از شنبه ورود مسافران از زمین، دریا و هوا به خاک این کشور، از پنج کشوری که بیش از دیگران از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند یعنی بریتانیا، ایرلند، برزیل، پرتغال و آفریقای جنوبی ممنوع است.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت، این ممنوعیت تا ۱۷ فوریه برقرار خواهد بود و هدف از آن «محدود کردن شیوع گونۀ جدید ویروس کرونا و محافظت از جمعیت آلمان» است.

با این وجود در بیانیه اعلام شده است که این ممنوعیت‌ها شامل آلمانی‌های ساکن این پنج کشور و اتباع این کشورها که ساکن آلمان هستند، همچنین مسافران ترانزینی و پروسه‌های جابجایی کالا نمی‌شود.

از آنجا که شرکای آلمان در اتحادیه اروپا هنوز درباره اتخاذ یک رویکرد واحد برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا به توافق نرسیده‌اند، دولت آلمان این ممنوعیت‌ها را مستقل از اتحادیه اروپا وضع کرده است.

پیش از این روز پنج‌شنبه هورست سیهوفر، وزیر کشور آلمان اعلام کرده بود که قصد دارد مانند اسرائیل، ترافیک هوایی بین‌المللی به مقصد آلمان را «تا حدودی» کاهش دهد.

چندین ماه است که در پی شیوع ویروس کرونا، ورود به آلمان از ۱۶۰ کشور جهان پیچیده‌تر شده است؛ پیش از این نیز برای ورود به این کشور ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا (که حداکثر از ۴۸ ساعت قبل از سفر گرفته شده باشد) و سپس قرار گرفتن در یک قرنطینه ۱۰ روزه الزامی بود.

سختگیری‌هایی که تا کنون در مناطق مرزی آلمان انجام می‌شد نیز خود مشکل جدیدی برای دولت این کشور محسوب می‌شود؛ یکی از پیامدهای چنین سختگیری‌هایی ترافیک طولانی در مرز چک با این کشور برای کنترل تست منفی همه مسافران است.

آلمان در حال حاضر دهمین کشور جهان با بیشترین شمار مبتلایان به کووید۱۹ است. تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۱۹۸ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد بیش از ۵۶ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین اخبار و اطلاعات کرونا در اروپا؛ از مقررات ورود و خروج‌ مرزی تا تمدید محدودیت‌ها

به‌رغم مخالفت اروپا آلمان مرزهای خود را با برخی کشورهای همسایه بست

بایدن فرمان‌های ۱۰ گانه برای مبارزه با کرونا را امضا کرد؛‌ «استراتژی ما بر پایه علم است نه سیاست»