ماکرون خواستار مشارکت نظامی بیشتر آمریکا برای حل مناقشات جهانی شد

نیروهای ارتش آمریکا
نیروهای ارتش آمریکا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امانوئل ماکرون یادآور شد که فرانسه همچنان به تعهد و تلاش‌ خود برای مبارزه با گروه موسوم به خلافت اسلامی، داعش در منطقه پایبند است.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه یک روز پیش از مراسم تحلیف ریاست جمهوری در ایالات متحده از جو بایدن خواست که نظامیان کشورش را بیشتر درگیر حل مناقشات جهانی کند.

آقای ماکرون که روز سه شنبه در جریان نطق سال نو برای نظامیان فرانسوی سخن می گفت از رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده خواست که از نیروهای نظامی کشورش بیش از گذشته برای مقابله با افراط‌گرایی اسلامی در مناطق مناقشه‌آمیز جهان از جمله در خاورمیانه استفاده کند.

این درخواست درحالی مطرح شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده که تنها چند ساعت دیگر قدرت را به جو بایدن واگذار می‌کند پیش‌تر با صدور فرمان‌هایی خواستار خروج تدریجی نظامیان آمریکایی از افغانستان و عراق شده بود.

امانوئل ماکرون در سخنان روز سه شنبه خود تاکید کرد: «مطمئن هستم که دولت جدید آمریکا طی هفته‌های آینده بایست تصمیم‌های کلیدی و حساسی بگیرد.»

رئیس جمهوری فرانسه در ادامه ابراز امیدواری کرد که تصمیم‌های دولت بایدن با تعهد و آگاهی‌های فزاینده در خصوص مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق همراه باشد.

امانوئل ماکرون یادآور شد که فرانسه به تعهد و تلاش‌ خود برای مبارزه با گروه موسوم به خلافت اسلامی، داعش در منطقه پایبند است.

وی تصریح کرد که حدود ۹۰۰ سرباز فرانسوی در حال حاضر در جمع نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت رهبری ایالات متحده قرار دارند و ناو هواپیما‌بر شارل دو گل فرانسه نیز طی ماه‌های آینده به محدوده عملیاتی این نیرو باز خواهد گشت.

آقای ماکرون از ایالات متحده خواست که از این پس مشارکت بیشتری در زمینه همکاری‌های دفاعی چند جانبه داشته باشد.

این سخنان در حالی ایراد می‌شود که جو بایدن رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا پس از پیروزی در انتخابات متعهد شد که روابط کشورش با متحدان و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی،‌ ناتو را بازیابی و تقویت کند.

لازم به یادآوری است که شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان در حال حاضر به ۲ هزار و پانصد نفر کاهش پیدا کرده و از تعداد نیروهای ارتش آمریکا در عراق نیز طی ماه‌های گذشته برای رسیدن به همین سطح کاسته شده است.

امانوئل ماكرون در سخنرانی خود همچنين اظهار داشت كه در حال بررسی خروج نيروهای نظامي کشورش در منطقه ساحل آفريقا است.

وی از این تصمیم به عنوان رویکردی تعدیلی یاد کرد که نتیجه موفقیت‌های سال گذشته نیروهای فرانسه و مشارکت بیشتر دیگر کشورهای اروپایی است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دبیرکل ناتو: برای نشست ماه ژانویه از جو بایدن دعوت کردم

دبیرکل ناتو: تاوان خروج زودهنگام از افغانستان بسیار گزاف خواهد بود

شبه‌نظامیان عراقی نزدیک به ایران درباره پیروزی بایدن چه نظری دارند؟