اتحادیه اروپا به دنبال زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتری کرواسی: از مردم حمایت کامل می‌کنیم

زلزله در کرواسی
زلزله در کرواسی Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات کرواسی اعلام کردند عملیات جستجو برای یافتن مجروحان و جان‌باختگان احتمالی دیگر از زیر آوار همچنان ادامه دارد.

آگهی

مقامات کرواسی اعلام کردند شمار تلفات زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتری روز گذشته در نزدیکی زاگرب پایتخت این کشور به ۷ تن رسیده است و عملیات جستجو برای یافتن مجروحان و جان‌باختگان احتمالی دیگر از زیر آوار همچنان ادامه دارد.

بنابراعلام وزارت کشور کرواسی، دستکم ۷ تن شامل یک دختر ۱۲ ساله در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و ۶ تن دیگر به طور جدی مصدوم شده‌اند. ۲۰ نفر نیز جراحت سطحی برداشته‌اند.

در پی این زمین‌لرزه ارتش برای کمک به شهرهای حادثه‌دیده اعزام شده است.

زوران میلانویچ، رئیس‌جمهور کرواسی، گفته است نیروی نظامی حضور یافته است و پادگان‌ها می‌توانند تا صدها نفر از خانواده‌ها را جای دهند، در همین حال وی وضعیت جاری را «واقعا بد» توصیف کرده است.

اورزولا فن در لاین، رئیس‌ کمیسیون اتحادیه اروپا، در توییتی با بیان اینکه پس از زمین‌لرزه با آندری پلنکوویچ نخست‌وزیر کرواسی تلفنی صحبت کرده گفت که اتحادیه اروپا «آماده حمایت» از کرواسی است.

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز ضمن ابراز تاسف از زمین‌لرزه رخ داده در کرواسی اظهار داشت: «در این زمان دشوار اتحادیه اروپا حمایت کامل خود را از مردم کرواسی و نخست‌وزیر پلنکوویچ اعلام می‌کند.»

همچنین جانز لنارچیچ، کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا، نیز گفت مرکز هماهنگی واکنش سریع این نهاد اروپایی با مقامات کرواسی در ارتباط هستند و اروپا آماده انجام کمک در این زمینه است.

موسسه لرزه‌شناسی مدیترانیه و اروپا گفته است مرکز این زمین‌لرزه در ۴۶ کیلومتری جنوب شرق زاگرب بوده است.

زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است و بنا بر گزارش‌ها خسارات جدی را به اماکن مسکونی به ویژه در شهر ۲۰ هزار نفری «پترینجا» وارد کرده است. شدت زلزله باعث فرو ریختن سقف خانه‌ها و نمای ساختمان‌ها شده است.

شدت زمین‌لرزه به حدی بوده است که در صربستان، بوسنی‌و‌هرزگوین و حتی وین پایتخت اتریش نیز احساس شده است. اسلوونی همسایه کرواسی نیز در یک اقدام احتیاطی تنها نیروگاه هسته‌ای اش با نام «کرسکو» را موقتا تعطیل کرده است.

پیشتر در روز دوشنبه زمین‌لرزه‌ای به مقیاس ۵.۲ در مقیاس ریشتر ناحیه «پترینجا» را لرزانده بود، اما خسارت قابل توجهی برجای نگذاشته بود. ایستگاه‌های لرزه‌شناسی از وقوع چندین پس‌لرزه بعد از زمین‌لرزه اصلی دیروز خبر می‌دهند.

در ماه مارس امسال زمین‌لرزه‌ای ۵.۳ ریشتری در زاگرب باعث مرگ یک تن و زخمی شدن ۲۷ تن دیگر شده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئو؛ فروریختن ساختمان‌ها در زلزلهٔ کرواسی

زلزله ۵.۳ ریشتری پایتخت کرواسی را لرزاند

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود