تفاهم‌نامه ای برای پسابرکیست؛ سوئیس و بریتانیا در زمینه مهاجرت پیمان همکاری امضا کردند

ماموران مرزی سوئیس
ماموران مرزی سوئیس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تفاهم‌نامه یاد شده بخشی از راهبرد «توجه به فاصله‌ها» در دولت سوئیس است که این کشور را به حفظ روابط با بریتانیا فراتر از برکسیت مصمم می‌کند.

آگهی

سوئیس روز جمعه از امضای تفاهم نامه‌ای با بریتانیا بر سر مسئله مهاجرت خبر داد و اعلام کرد دو کشور در این خصوص به تقویت همکاری‌ها می‌اندیشند.

این تفاهم‌نامه که دولت سوئیس امضای آنرا در راستای سیاست‌های مهاجرتی خود قلمداد کرده در حالی میان دو کشور امضا شده که بریتانیا راه خروج از اتحادیه اروپا را در پیش گرفته و آخرین گفتگو‌ها با رهبران اروپایی برای چگونگی تعامل پس از جدایی همچنان در جریان است.

بوریس جانسون،‌ نخست وزیر بریتانیا در تازه‌ترین اظهارات خود پس از اعلام توافق با بروکسل بر سر ادامه مذاکرات پسابرکسیت ضمن دشوار توصیف کردن شرایط کنونی گفته است که درهای گفتگو با کشورش همچنان باز است.

دولت سوئیس روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید امضای سند همکاری با بریتانیا بر سر موضوع مهاجرت یادآور شد برغم آنکه این تفاهم نامه الزام آور نیست اما بر همکاری نزدیک بین دو کشور در زمینه مهاجرت تاکید می‌کند و زیربنایی برای حمایت دو کشور از یکدیگر در این خصوص برای آینده است.

در این بیانیه آمده است که تفاهم‌نامه یاد شده بخشی از راهبرد «توجه به فاصله‌ها» در دولت سوئیس است که این کشور را به حفظ و تداوم روابط با بریتانیا فراتر از برکسیت مصمم می‌کند.

راهبرد موسوم به توجه یا مراقبت از فاصله‌ها Mind the Gap در اشاره به تضمین حقوق و تعهدات پس از خرج بریتانیا از اتحادیه اروپا به کار می‌رود.

بریتانیا ابتدای سال جاری میلادی به صورت رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد اما بر اساس توافق‌های انجام شده قرار است تا پایان دسامبر در دوره‌ای انتقالی برای دستیابی به توافق بر سر آینده روابط با کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به چانه‌زنی ادامه دهد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مک گینس: تلاش ما بازسازی اعتماد میان اتحادیه اروپا و بریتانیا است

کمیسیون اروپا: احتمال برکسیت بدون توافق بیشتر است

پسابرکسیت؛ احتمالا ۲.۵ میلیون بریتانیایی دیگر نمی‌توانند آزادانه وارد اتحادیه اروپا شوند