ترکیه برای ۳۰۴ مظنون به ارتباط با کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ قرار بازداشت صادر کرد

عکس آرشیوی از دستگیری مظنونان به ارتباط با کودتای نافرجام ترکیه
عکس آرشیوی از دستگیری مظنونان به ارتباط با کودتای نافرجام ترکیه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش خبرگزاری آناتولی دست کم ۲۹۵ تن از مظنونانی که حکم بازداشت آنها صادر شده در بخش‌های نظامی مشغول به انجام خدمت هستند.

آگهی

ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کردند که حدود دویست نفر از ۳۰۴ مظنون به ارتباط با شبکه فتح‌الله گولن که حکم بازداشت آنها به تازگی از سوی دادگاه صادر شده را دستگیر کرده‌ است.

فرانس پرس با انتشار گزارشی در این خصوص به نقل از خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که شمار زیادی از مظنونان جدید را نظامیان و کارمندان بخش‌‌های نظامی تشکیل می‌دهند.

دستگیری‌های روز سه شنبه در پی صدور حکم بازداشت ۳۰۴ مظنون از سوی دادستانی ازمیر صورت گرفته است. افرادی که حکم بازداشت آنها صادر شده مظنون به ارتباط تلفنی با رهبران جنبش موسوم به گولنیست هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی دست کم ۲۹۵ تن از مظنونانی که حکم بازداشت آنها صادر شده در بخش‌های نظامی مشغول به انجام خدمت هستند.

گفته می‌شود در عملیاتی دیگر که در همین چارچوب در آنکارا صورت گرفته بیست و یک نفر از جمله تعدادی پزشک مشغول خدمت در واحد‌های نظامی دستگیر شده‌اند.

آنکارا همواره فتح‌الله گولن را به طراحی و سازمان دهی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ متهم می‌کند و خواهان استرداد وی به کشور برای محاکمه در دادگاه است.

فتح‌الله گولن که زمانی خود متحد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بود بیش از بیست سال است که زندگی در تبعید خودخواسته در ایالات متحده آمریکا را انتخاب کرده است.

آقای گولن که از وی به عنوان واعظ، نویسنده و مدرسی پرنفوذ در حوزه علوم اخلاق و الهیات نام می‌برند همواره اتهام‌های مطرح شده از سوی آنکارا مبنی بر دست داشتن در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ را رد کرده است.

ترکیه پس از اعلام خنثی‌سازی کودتا در سال ۲۰۱۶ تاکنون ده‌ها هزار نفر را به ظن ارتباط با شبکه تحت هدایت گولن دستگیر و بازداشت کرده است.

گفته می‌شود که در همین راستا حدود ۱۴۰ هزار نفر تاکنون در ترکیه از کار اخراج و یا معلق شده‌‌اند و هشتاد هزار نفر نیز در انتظار محاکمه در دادگاه هستند.

به توئیتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدور حکم بازداشت ۱۶۷ نفر دیگر در ترکیه به ظن ارتباط با گولن؛ ده‌ها تن دستگیر شدند

پلیس ترکیه ۱۰۶ نفر دیگر را به ظن ارتباط با فتح‌الله گولن بازداشت کرد

حکم بازداشت بیش از ۴۰۰ نفر به ظن ارتباط با جنبش گولن در ترکیه صادر شد