اخراج سرمربی سابق ایران از کلمبیا؛ در بوگوتا کسی برای کی‌روش اشک نریخت

کارلوس کی‌روش
کارلوس کی‌روش Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کلمبیا تحت هدایت کی‌روش چهار بار در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکای جنوبی به میدان رفت که در مجموع با کسب تنها یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست با ۴ امتیاز در رده هفتم جدول این رقابت‌ها جای گرفت.

آگهی

کارلوس کی‌روش پس از دو سال هدایت تیم ملی فوتبال کمبیا به دلیل کسب نتایج ضعیف از سوی فدراسیون فوتبال این کشور اخراج شد.

این مربی پرتغالی که پیش‌تر به مدت هفت سال سکان هدایت تیم ملی ایران را در دست داشت پس از ناکامی با ملی‌پوشان ایرانی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به همکاری با فدراسیون فوتبال ایران پایان داده و راهی کلمبیا شده بود.

فدراسیون فوتبال کلمبیا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس توافقی که با کارلوس کی‌روش صورت گرفته، این مربی پرتغالی دیگر به عنوان سرمربی تیم ملی کلمبیا به کار خود ادامه نخواهد داد.

در این بیانیه از همکاری دو ساله فدراسیون فوتبال کلمبیا با کارلوس کی‌روش به عنوان یک افتخار یاد و تصریح شده است که وی در طول این دوران تمام دانش و تجربیات بین‌المللی خود را در اختیار تیم ملی کلمبیا قرار داد.

فدراسیون فوتبال کلمبیا برای کارلوس کی‌روش و کادر همراهش در ادامه فعالیت حرفه‌ای‌اشان آرزوی موفقیت کرده و یادآور شده است که کمیته اجرایی این فدراسیون از هم اکنون کار پیدا کردن جایگزین برای وی را آغاز کرده است.

مربی شصت و هفت ساله پرتغالی سال ۲۰۱۹ پس از حذف ایران از رقابت‌‌های جام ملت‌های آسیا و ناکامی در رسیدن به فینال این رقابت‌ها، همکاری با فدراسیون فوتبال کلمبیا را آغاز کرده بود.

وی در طول این مدت هجده بار هدایت تیم ملی فوتبال کلمبیا را در مسابقات بین‌المللی و دوستانه در دست گرفت که حاصل آن ۹ پیروزی، پنج تساوی و چهار شکست بود.

کلمبیا تحت هدایت کی‌روش چهار بار در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکای جنوبی به میدان رفت که در مجموع با کسب تنها یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست با ۴ امتیاز در رده هفتم جدول این رقابت‌ها جای گرفت.

سنگین ترین شکست کلمبیا با کی‌‌روش در رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر مقابل اکوادور رقم خورد که طی آن شاگردان مربی پرتغالی شش گل از حریف نه چندان مطرح خود دریافت کردند؛ بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که این شکست زمینه اخراج قریب الوقوع کارلوس کی‌روش را فراهم کند.

کسب نتایج ضعیف با تیم ملی کلمبیا و نحوه برکناری وی یادآور وضعیت مشابهی است که وی پیش‌تر آنرا در باشگاه رئال مادرید تجربه کرده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اخراج فوری ملای تونسی؛ فرانسه به سمت سیاست مدارای صفر با اسلامگرایان افراطی حرکت می‌کند

فینال جام ملت‌های آسیا؛ عنابی‌ها در مقابل زیرک‌ها؛ قهرمان جدید آسیا قطر است یا اردن؟

کارلوس کیروش سرمربی محبوب فدراسیون فوتبال ایران برای سومین بار در چهار سال گذشته اخراج می‌شود