کی‌روش رفت؛ سرمربی آینده تیم‌ملی چه کسی خواهد بود؟

کی‌روش رفت؛ سرمربی آینده تیم‌ملی چه کسی خواهد بود؟
Copyright REUTERS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«مطمئنا درون قلبم با اشک اینجا را ترک خواهم کرد. اشک‌هایی که درون قلبم هستند و تنها کسانی که با من احساسات مشترکی دارند می‌توانند آن‌ها را ببینند. آن‌ها می‌توانند این اشک‌ها را ببینند و احساسش کنند. از ایران تشکر می‌کنم.»

آگهی

کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران صبح روز پنج‌شنبه یازدهم بهمن (۳۱ ژانویه)، ایران را به مقصد لیسبون، پایتخت پرتغال ترک کرد. او با انتشار یک عکس در صفحه اینستاگرامش در حالی که مچ‌بندی به رنگ پرچم ایران در دست داشت نوشت: «ممنونم ایران».

آقای کی‌روش پیش از خروج در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار افرادی که برای بدرقه به فرودگاه آمدند و همچنین دیدار جواد نکونام، مربی سابق تیم ملی و سعید احمدوند، سرمربی تیم تنیس با وی گفت: «مطمئنا درون قلبم با اشک اینجا را ترک خواهم کرد. اشک‌هایی که درون قلبم هستند و تنها کسانی که با من احساسات مشترکی دارند می‌توانند آن‌ها را ببینند. آن‌ها می‌توانند این اشک‌ها را ببینند و احساسش کنند. از ایران تشکر می‌کنم.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

View this post on Instagram

Thank you Iran! ?

A post shared by Carlos Queiroz (@carlosqueiroz_oficial) on

این مربی پرتغالی که هشت سال هدایت تیم ملی ایران را در دست داشت پس از شکست ۳ بر صفر در مقابل ژاپن درمرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در مصاحبه مطبوعاتی به صورت تلویحی کناره‌گیری‌اش از تیم ملی را اعلام کرده بود.

کارلوس کی‌روش در هشت ساله گذشته دو بار با تیم ایران به جام جهانی و دوبار به جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کی‌روش پس از ایران مربیگری کدام تیم را بر عهده خواهد گرفت؟

به گزارش ورزش سه به نقل از کارلوس آنتونیو ولز، خبرنگار کلمبیایی، آقای کی‌روش قرار است هفته آینده برای بستن قرارداد با تیم ملی کلمبیا راهی این کشور شود.

وی در مصاحبه جنجالی‌اش پیش از دیدار با تیم عراق ضمن اشاره به پیشنهاد فدراسیون کلمبیا گفته بود: «شکی در این نیست که فدراسیون کلمبیا علاقه‌مندی‌اش را برای مربیگیری من اعلام کرده و به من اعتماد دارد. کلمبیا تیم فوق العاده‌ای دارد که از بازیکنان خیلی خوبی برخوردار است. این تیم در رنکنیک فیفا در رتبه‌های بالایی قرار دارد و تیم صاحب سبکی است. برای من مربی‌گری در این تیم یک افتخار است اما من در حال حاضر هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارم و نسبت به این تیم مسئولیت دارم.»

چه کسی جایگزین کی‌روش خواهد شد؟

زمانی که زمزمه‌های جدایی کارلوس کی‌روش در هفته‌های گذشته بالا گرفت نام‌های متفاوتی در رسانه‌های ورزشی و اهالی فوتبال برای جایگزینی وی مطرح می‌شد و نام علی دایی نیز در این میان مطرح شد.

اما یک روز پس از شکست ایران در مقابل ژاپن مدیر روابط عمومی وزارت ورزش در حساب توئیتری خود، از چندین مربی بزرگ جهان به عنوان گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی نام برد.

زین‌الدین زیدان، یورگن کلینزمن و ژوزه مورینو مربیانی بودند که مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش نام آنها را برای گزینه سرمربی تیم ایران مطرح کرد.

وی در توئیت دیگری از اروه رنار، سرمربی تیم ملی مراکش و لوران بلان، سرمربی سابق تیم فرانسه و تیم پاری‌سن ژرمن نیز به عنوان گزینه‌های مطرح یاد کرد.

با وجود گمانه‌زنی‌ها هنوز فدراسیون فوتبال واکنشی نسبت به آنها نشان نداده است. فدراسیون فوتبال در هفته‌های آینده وظیفه انتخاب سرمربی و رایزنی با گزینه‌ها را بر عهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس؛ مربی که در کلاس معرفت به بازیکنان تیم ملی نمره صفر داده بود

پای هوش‌مصنوعی به صدا و سیمای ایران هم کشیده شد؛ جنجالی شدن «مصاحبه جعلی» با کریستیانو رونالدو

پرسپولیس و استقلال در دیداری جنجالی به تساوی ۱-۱ دست یافتند