ماکرون: باید در منطقه شنگن تغییرات بنیادین ایجاد کرد

امانوئل ماکرون خواستار تغییر بنیادین منطقه شنگن شد
امانوئل ماکرون خواستار تغییر بنیادین منطقه شنگن شد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مهاجمان دور اخیر حملات تروریستی در فرانسه، برخلاف بیشتر حملات سال‌های گذشته از مهاجران بودند.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد خواهان ترسیم دوباره منطقه شنگن و تغییر بنیادین مقررات آن است.

آقای ماکرون که به منطقه پرتوس در مرز فرانسه با اسپانیا سفر کرده بود، همچنین از دو برابر شدن شمار مزربانان و نیروهای پلیس در مرزهای این کشور خبر داد. به این ترتیب نیروهای مستقر در مرز فرانسه با کشورهای همسایه به بیش از ۴۸۰۰ نفر خواهد رسید.

رویکرد جدید دولت فرانسه در قبال مرزهای این کشور در حالی پدیدار می‌شود که مهاجمان دور اخیر حملات تروریستی در فرانسه، برخلاف حملات سال‌های گذشته از مهاجران بودند. آقای ماکرون در این باره هشدار داد که حملات تروریستی می‌تواند از سوی افرادی صورت گیرد که در جمع پناهجویان وارد این کشور می‌شوند.

مهاجم حمله هفته پایانی ماه اکتبر به یک کلیسا در شهر نیس در جنوب فرانسه، یک پناهجوی تونسی بود که برگه ثبت‌نام در لیست صلیب سرخ ایتالیا را با خود همراه داشت.

آقای ماکرون که عملکرد دولتش در زمینه مهاجرت با انتقاد تند احزاب راست (جمهوریخواهان) و راست افراطی (اتحاد ملی) روبه‌رو است، در همین روز درخواست اپوزیسیون برای تغییر قانون اساسی به‌منظور تقویت امنیت را رد کرد.

فرانسه به دلیل پذیرش تاریخی شمار مهاجران به «سرزمین پناهجویی» شهرت دارد. با این حال این کشور در دهه گذشته و به‌ویژه پس از ناآرامی‌های سوریه، عراق و افغانستان که به افزایش شدید شمار پناهجویان به اروپا انجامید، نسبت به بسیاری دیگر از همسایگان اروپایی و از جمله آلمان، سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری در پذیرش مهاجران در پیش گرفت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جزئیات تازه از حملات فرانسه؛ مرد قمه به دست در لیون: می‌خواستم شکلات ببُرم

رهبر حزب راست افراطی هلند اردوغان را «تروریست» خواند

اعتصاب گسترده در فرانسه پروازهای سراسر اروپا را تحت تاثیر قرار داد