باکو: عراقچی با تبریک پیروزی‌های ارتش آذربایجان به شهدا ادای احترام کرد

فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری ایران به باکو
فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری ایران به باکو Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سفر عباس عراقچی به باکو در چهارچوب سفر منطقه‌ای او برای ارائه طرح ایران در مورد مناقشه قره‌باغ صورت گرفت. معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه ایران قرار است به روسیه، ارمنستان و ترکیه نیز سفر کند.

آگهی

نهاد ریاست جمهوری آذربایجان اعلام داد که عباس عراقچی، فرستاده ویژه حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در دیدار با الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان «پیروزی های اخیر» ارتش این کشور و «آزادسازی بخش‌هایی از مناطق اشغالی» را به وی تبریک گفت.

در گزارش پایگاه اینترنتی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان به زبان آذری به نقل از عباس عراقچی آمده است: «ایران از ابتدا با اشغال سرزمین های جمهوری آذربایجان مخالف بود و از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت کرد.»

در ادامه این گزارش به نقل از فرستاده ویژه حسن روحانی به باکو نوشته شده است: «وظیفه خود می دانم تا پیروزی اخیر ارتش آذربایجان در میدان نبرد و آزادسازی بخش هایی از مناطق اشغالی را به شما تبریک بگویم. در برابر تمام شهدایی که در این راه جان خود را فدا کردند سر تعظیم فرود می آورم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خبرگزاری رسمی دولت ایران (ایرنا) در گزارش خود از سخنان عباس عراقچی در دیدار با الهام علی اف اشاره ای به «تبریک پیروزی ها» و «ادای احترام» او به «شهدای ارتش جمهوری آذربایجان» نکرده است. در گزارش ایرنا آمده که عباس عراقچی کشته شدن ساکنان غیرنظامی شهر «برده» در حملات موشکی را به دولت و مردم جمهوری آذربایجان تسلیت گفته است.

سفر عباس عراقچی به باکو در چهارچوب سفر منطقه ای او برای ارائه طرح ایران در مورد مناقشه قره باغ صورت گرفت. معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه ایران قرار است به روسیه، ارمنستان و ترکیه نیز سفر کند. وی در همین راستا روز پنجشنبه وارد مسکو شد.

تلاش ها برای خاتمه درگیری ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر کنترل منطقه ناگورنو قره باغ که از روز ۲۷ سپتامبر (ششم مهر) آغاز شده تاکنون بی نتیجه بوده است. سومین دور تلاش ها برای برقراری آتش بس بین دو طرف که با میانجیگری آمریکا صورت گرفت نیز روز دوشنبه شکست خورد.

باکو روز چهارشنبه ارمنستان را متهم کرد که با حمله موشکی به شهر «برده» ۲۱ نفر را کشته و دهها نفر را مجروح کرده است. ایروان نقش آفرینی در حمله به «برده» را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ قره‌باغ؛ آتش‌بس با میانجیگری آمریکا هم شکست

بحران قره‌باغ؛ تانک‌ها و تجهیزات نظامی ایران در مناطق مرزی مستقر شدند

جمهوری آذربایجان دو دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد