مهاجم پاکستانی‌تبار حمله «تروریستی» پاریس اعتراف کرد

Lewis Joly
Lewis Joly Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دفتر نشریه «شارلی ابدو» پس از حمله خونین سال ۲۰۱۵ میلادی به مکان جدیدی تغییر یافت اما آدرس آن مخفی نگه داشته شد.

آگهی

جوانی که با ساطور قصابی به عابران در نزدیکی دفتر پیشین نشریه فکاهی «شارلی ابدو» در پاریس هجوم برده بود اعتراف کرد. وی انگیزه خود از این کار را انتشار کاریکاتورهای محمد پیامبر مسلمانان در این نشریه دانست.

در جریان حملۀ او به عابران که روز جمعه در منطقه ۱۱ پاریس روی داد، دو نفر زخمی بشدت شدند. دو زخمی این حادثه، کارکنان شرکتی در آن نزدیکی بودند که برای استراحت، موقتا از محل کارشان خارج شده بودند.

حمله روز جمعه در حالی روی داد که محاکمه ۱۴ فرد متهم به همدستی با برادران کواشی، عاملان حمله خونبار سال ۲۰۱۵ میلادی، در حال برگزاری است. سعید و شریف کواشی گفته بودند که با القاعده همکاری دارند.

بنا بر اعلام منابع آگاه از این پرونده، مهاجم ۱۸ سالۀ این حمله که متولد پاکستان است و اواخر روز جمعه در مکانی نه چندان دورتر از محل حمله دستگیر شده، «مسئولیت این کار را پذیرفته است».

جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه روز جمعه این حمله را اقدامی «تروریستی» اعلام کرد. دادستان ضدتروریسم پاریس نیز اعلام کرد که پرونده‌هایی با موضوع «تلاش برای قتل در ارتباط با سازمان تروریستی» همچنین «توطئه تروریستی» علیه این فرد باز شده است.

دستگیری هفت مظنون

پلیس فرانسه تا کنون در مجموع ۷ نفر را در ارتباط با این پرونده بازداشت کرده است. در میان آنها نام هم‌اتاقی پیشین مظنون اصلی این پرونده نیز دیده می‌شود. در جریان بازرسی از آپارتمانی در «پانتین» در حومه پاریس که محل سکونت مظنون اصلی پرونده بود، پنج نفر دیگر دستگیر شدند.

شگفتی همسایگان در پانتین

همسایگان و مغازه داران منطقه پانتین پاریس از شنیدن اخبار این حادثه شگفت‌زده شده‌اند. آنها مظنون اصلی این حادثه را فردی محتاط و مودب توصیف کرده‌اند. گفته می‌شود که عامل این حمله، سه سال پیش از پاکستان به فرانسه آمده و درنهایت در آپارتمان کوچکی در پانتین ساکن شده است.

دفتر جدید نشریه شارلی ابدو کجاست؟

در جریان حمله اسلامگرایان مسلح به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو در ۷ ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۲ نفر که در میان آنها مشهورترین کاریکاتوریست‌های فرانسه دیده می‌شدند، کشته شدند. پس از این حمله، دفتر نشریه به مکان جدیدی تغییر یافت اما آدرس آن مخفی نگه داشته شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«کشتار شارلی ابدو»؛ چهارده متهم بعد از ۵ سال در پاریس محاکمه می‌شوند

گروگانگیری ها در فرانسه به پایان رسید؛ برادران کواشی کشته شدند

حمله با سلاح سرد در ایستگاه متروی پاریس؛ مظنون گواهینامه ایتالیایی به همراه داشت