درآمد ۵۶ میلیون یورویی پرتغال از صدور ویزای طلایی سرمایه‌گذاری

Portugal
Portugal Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صدور ویزای طلایی، با وجود کاهش قابل توجه تعداد درخواست سرمایه‌گذاران درماه ژوییه، بیش از ۵۶ میلیون یورو برای پرتغال درآمد داشته که در مقایسه با ماه مشابه سال ۲۰۱۹، تقاضای سرمایه‌گذاری برای دریافت ویزای طلایی در این کشور ۴۲.۹ درصد کاهش یافته است.

آگهی

صدور ویزای طلایی، با وجود کاهش قابل توجه تعداد درخواست سرمایه‌گذاران درماه ژوییه، بیش از ۵۶ میلیون یورو برای پرتغال درآمد داشته است.

طی ماه ژوییه در مجموع ۱۰۸ ویزای طلایی در پرتغال اعطا شده که ۹۸ مورد از طریق خرید ملک و ۱۰ مورد از طریق انتقال سرمایه به ثبت رسیده است. بالاترین درخواست‌ها از سوی شهروندان چینی، آمریکایی و برزیلی ارائه شده است.

با این حال در مقایسه با ماه مشابه سال ۲۰۱۹، تقاضای سرمایه‌گذاری برای دریافت ویزای طلایی در این کشور ۴۲.۹ درصد کاهش یافته است.

تعداد اندکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به خارجی‌ها ویزای طلایی می‌دهند. پرتغال یکی از محبوب‌ترین‌ کشورهای اروپایی برای دریافت ویزای طلایی محسوب می‌شود.

اعطای ویزای طلایی در سال گذشته میلادی انتقادات فراوانی به دلیل نگرانی‌های امنیتی و فسادمالی در پارلمان اروپا برانگیخت. پیشتر نیز پروژه ویزای طلایی پس از انتشار گزارش‌های سازمان «شفافیت‌ بین‌المللی» در سال ۲۰۱۸ زیر سوال رفته بود.

اخیرا نیز کشورهای عضو اتحادیه اروپا از پرتغال، مالت و قبرس خواستند تا نسبت به این پروژه تجدیدنظرکرده و آنرا لغو کنند.

سازمان شفافیت بین‌المللی می‌گوید بسیاری از متقاضیان ویزاهای طلایی با پولشویی و فساد سرمایه‌دار شده‌اند و ویزای طلایی روشی است که به آنها اعتبار می‌دهد.

پیش‌تر دولت پرتغال درخواست لغو اعطای چنین ویزایی را در پارلمان به رای گذاشته بود که پارلمان این کشور به این قانون رای منفی داد و آن را تصویب نکرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش ۵۰ درصدی تقاضا؛ سرمایه‌گذاران همچنان به ویزای طلایی پرتغال چشم دوخته‌اند

بحران کرونا؛ فرانسه به دارندگان سرگردان ویزای شنگن اجازه اقامت موقت می‌دهد

هشدار اتحادیه اروپا به سه کشور: از کرونا برای صدور ویزای طلایی سوء استفاده نکنید