هشدار یونیسف درباره مرگ کودکان یمنی از گرسنگی

یونیسف با انتشار گزارشی از مرگ میلیون‌ها کودک یمنی به دلیل گرسنگی ابراز نگرانی کرد
یونیسف با انتشار گزارشی از مرگ میلیون‌ها کودک یمنی به دلیل گرسنگی ابراز نگرانی کرد Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بر اساس گزارش یونیسف ۳۰ هزار کودک دیگر در طول شش ماه آینده دچار سوءتغذیه مرگبار خواهند شد که این رقم مجموع کل کودکان در وضعیت حاد سوءتغذیه در این کشور را با ۲۰ درصد افزایش به ۲.۴ میلیون خواهد رساند.

آگهی

صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف با انتشار گزارش از مرگ میلیون‌ها کودک یمنی به دلیل گرسنگی ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش انتشار ویروس کرونا باعث شده تا شرایط کشور جنگ‌زده یمن بیش از هر زمان دیگری وخیم شود. به‌ویژه آنکه زیرساخت‌های بهداشتی این کشور در طول بیش از ۵ سال جنگ فروپاشیده است.

بر اساس گزارش اخیر یونیسف ۳۰ هزار کودک دیگر در طول شش ماه آینده دچار سوءتغذیه مرگبار خواهند شد که این رقم مجموع کل کودکان در وضعیت حاد سوءتغذیه در این کشور را با ۲۰ درصد افزایش به ۲.۴ میلیون خواهد رساند.

گزارش یونیسف همچنین با اتکا به برآوردهای دانشگاه جان هاپکینز از مرگ قابل پیش‌گیری ۶ هزار و ششصد کودک زیر ۵ سال دیگر در شش ماه آینده خبر می‌دهد.

تا کنون بیش از هزار نفر در یمن به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و ۲۷۵ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. با این وجود به نظر می‌رسد آمار واقعی مرگ و میر ناشی از انتشار ویروس کرونا بیش از تعداد اعلام شده باشد.

یونیسف برای رسیدگی به وضعیت کودکان یمن در سال ۲۰۲۰ در خواست ۴۶۱ میلیون دلار کمک مالی کرده بود، اما شیوع ویروس کرونا موجب شد تا این صندوق ۵۳ میلیون دلار دیگر کمک درخواست کند. اما تا کنون تنها ۱۰ درصد کمک‌های درخواست شده برای مبارزه با کووید۱۹ و ۳۹ درصد از کمک‌های لازم برای اقدامات بشردوستانه تأمین شده‌اند.

صندوق کودکان ملل متحد همچنین اعلام کرده در صورتی که تا پایان ماه اوت ۵۴.۵ میلیون دلار دریافت نکند، اقدامات بهداشتی و غذایی خود را به ناچار متوقف خواهد کرد. در صورت توقف کمک‌های یونیسف ۲۳ هزار و پانصد کودک دچار سوءتغذیه شدید شده و با خطر مرگ جدی مواجه خواهند شد، نزدیک به یک میلیون کودک نیز کمک‌های حیاتی دریافت نخواهند کرد و ۵۰۰ هزار مادر باردار یا در حال شیردهی دچار سوءتغذیه خواهند شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفتگوی اختصاصی با سخنگوی پزشکان جهان؛ «تروریستی خواندن حوثی‌ها وحشتناک است»

نمایش پول و غذا در صنعا همزمان با دو هزارمین روز حمله ائتلاف نظامی به یمن

ویرانی خانه‌های تاریخی صنعا زیر باران‌های سیل آسا و بمباران‌های هوایی