نمایش پول و غذا در صنعا همزمان با دو هزارمین روز حمله ائتلاف نظامی به یمن

حوثی‌های یمن در صنعا
حوثی‌های یمن در صنعا Copyright MOHAMMED HUWAIS/AFP
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  خبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در کشوری که به گفته سازمان ملل در لبه پرتگاه قحطی قرار دارد، انبوهی از مواد غذایی اهدایی قبایل بر روی کامیون‌های بارگیری و در میدان سبعین صنعا به نمایش گذاشته شد.

آگهی

شورشیان حوثی روز پنجشنبه ۲۴ سپتامبر (۳ مهر) با نمایش کوهی از پول نقد، غذا و سایر کمک‌های مالی، دو هزارمین روزی را که از آن با عنوان «مقاومت» در برابر ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان در جنگ یمن یاد می‌کنند، جشن گرفتند.

ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان از ماه مارس سال ۲۰۱۵ برای حمایت از دولت عبد ربه منصور هادی و شکست دادن حوثی‌ها وارد جنگ یمن شد. حوثی‌ها اواخر سال ۲۰۱۴ کنترل صنعا پایتخت یمن را در اختیار گرفتند که این موضوع باعث شد تا منصور هادی در اوایل سال ۲۰۱۵ از کشور خارج شود.

در کشوری که به گفته سازمان ملل در لبه پرتگاه قحطی قرار دارد، انبوهی از مواد غذایی اهدایی قبایل بر روی کامیون‌های بارگیری و در میدان سبعین صنعا به نمایش گذاشته شد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، در وسط میدان، پول‌های نقد شامل ریال‌های یمنی روی همدیگر به شکل هرم چیده شده بودند و از نزدیک توسط نیروهای مسلح محافظت می‌شدند. تعدادی دیگر از دسته‌های اسکانس نیز در اطراف این هرم پولی چیده شده بود که عدد ۲ هزار را نشان می‌داد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد ده‌ها هزار غیرنظامی در جریان جنگ یمن و در اثر حملات ائتلاف نظامی به رهبری عربستان کشته شده‌اند و میلیون‌ها نفر از جمله کودکان در خطر مرگ بر اثر گرسنگی و بیماری قرار دارند.

طبق اعلام نهادهای بین‌المللی، ۸۰ درصد جمعیت یمن که از سوءتغذیه رنج می‌برند نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند. این بحران حتی پیش از شیوع ویروس کرونا به‌عنوان بزرگترین بحران انسانی در جهان توصیف می‌شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار یونیسف درباره مرگ کودکان یمنی از گرسنگی

اعزام نیروهای ائتلاف تحت رهبری ریاض به جنوب یمن برای نظارت بر آتش‌بس

عیدروس الزبیدی مستقر در عدنِ یمن: عملیات زمینی علیه حوثی‌ها لازم است