خیز کرونا در ایران با ثبت ۱۴۴ مورد فوتی جدید؛ «کرونا تمام نشده، خطر جدی است»

کرونا در ایران همچنان قربانی می‌گیرد
کرونا در ایران همچنان قربانی می‌گیرد Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار قربانیان روزانه کووید-۱۹ در ایران با ثبت ۱۴۴ مورد فوتی به بالاترین حد خود از نیمه‌های فروردین رسیده است. بالاترین میزان فوت روزانه در اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایران با ثبت ۱۵۸ مورد در تاریخ ۱۶ فروردین بود.

آگهی

شمار قربانیان روزانه کووید-۱۹ در ایران با ثبت ۱۴۴ مورد فوتی به بالاترین حد خود از نیمه‌های فروردین رسیده است. بالاترین میزان فوت روزانه در اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایران با ثبت ۱۵۸ مورد در تاریخ ۱۶ فروردین بود.

از سوی دیگر طبق آخرین گزارش «روند احتمالی اپیدمی کووید-۱۹ در استان‌های ایران» که روز گذشته از سوی وزارت بهداشت منتشر شد، روند شیوع این ویروس در استان‌های زنجان، اصفهان، قزوین، فارس، همدان، خراسان، قم، گلستان، مازندران و گیلان، صعودی گزارش شده است.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در گزارش روزانه خود اعلام کرد که با فوت ۱۴۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته شمار جان‌باختگان ویروس کرونا در ایران به ۱۰ هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

وی همچنین درباره شمار مبتلایان جدید به این ویروس نیز گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۸ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۰۶ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ رسید.»

روز گذشته شمار ابتلاهای جدید ۲۸۰۹ نفر اعلام شده بود که آمار امروز کمی کاهش را نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آن نشان می‌دهد.

استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های بوشهر، ایلام، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند
سیما لاری
سخنگوی وزارت بهداشت ایران

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین گفت: «استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های بوشهر، ایلام، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.»

آمارهای رسمی درباره روند اپیدمی بیماری چه می‌گویند؟

از سوی دیگر، طبق تحلیل روند بیماری در روزهای منتهی به شش تیر در آخرین گزارش «روند احتمالی اپیدمی کووید-۱۹ در استان‌ها»، روند ثبات با تغییرات مختصر صعودی در هفت استان هرمزگان، کردستان، لرستان، خراسان جنوبی، کرمان، چهارمحال و بختیاری و تهران دیده شد. روند ثبات با تغییرات مختصر نیز در سه استان یزد، خوزستان و البرز مشاهده شده است.

طبق این گزارش، روند صعودی یا شروع پیک در یازده استان زنجان، آذربایجان غربی، ایلام، اصفهان، قزوین، فارس، خراسان رضوی، قم، گلستان، گیلان و مازندران گزارش شده است. همچنین این گزارش می‌گوید: «به نظر می‌رسد پنج استان کرمانشاه، بوشهر، آذربایجان شرقی، سمنان و مرکزی اخیرا پیک اپیدمی را تجربه کرده‌اند. در پنج استان اردبیل، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و همدان ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی‌دهد.»

وزارت بهداشت ایران

گزارش کامل را در این لینک مطالعه کنید.

کرونا تمام نشده، خطر جدی است

همزمان معاونان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران به شهروندان نسبت به جدی بودن خطر شیوع ویروس کرونا در ایران هشدار داده و اعلام کردند: «کرونا تمام نشده و خطر هنوز جدی است.»

علیرضا دلاوری، معاون بهداشت و فرشاد علامه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در یک کنفرانس کوتاه خبری از مردم خواستند همچنان خطر کرونا را جدی بگیرند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

آقای دلاوری با اشاره به پویش «من ماسک می‌زنم» گفت: «استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی از مهمترین عوامل پیشگیری از کروناست که متاسفانه در مراکز بزرگ خرید مثل بازار، شرکت های خصوصی و حتی ادارات دولتی و وسایل نقلیه مثل مترو و اتوبوسرانی کمتر رعایت می شود.»

وی تاکید کرد که اخیرا همکاری خود مردم در جهت کاهش انتقال ویروس کمی کاهش پیدا کرده که باعث افزایش بروز بیماری و میزان بستری در بیمارستان ها خواهد شد و سیستم درمانی را دچار مشکل خواهد کرد.

در حالی در استفاده از ماسک بارها تاکید شده است که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز صبح امروز گفت: «قرار است از هفته آینده ترتیباتی اتخاذ شود تا از ۱۵ تیرماه تا انتهای ماه،‌ ماسک در مکان‌هایی که تجمع وجود دارد یا سرپوشیده است،‌ الزامی کنیم. اگر لازم بود این مصوبه تا مرداد ماه نیز تمدید می‌شود.»

آسوشیتدپرس
کرونا در ایران همچنان قربانی می‌گیردآسوشیتدپرس

استاندار تهران: مشغول رایزنی برای تعویق برگزاری نماز جمعه هستیم

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران ضمن اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: «مشغول رایزنی با ستاد نمازجمعه هستیم تا همچنان نماز جمعه در شهر تهران به تعویق بیفتد.»

وی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به پیشنهاد ستاد مقابله با کرونا استان افزود: «در محیط‌های شلوغ از جمله بازار تهران، پاساژ علاالدین و غیره اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، ادامه فعالیت آنها تجدید نظر می‌شود؛ در این زمینه نتیجه بررسی تیم نظارت متشکل از سه دانشگاه شهید بهشتی، تهران و ایران تا آخر هفته ارائه می‌شود.»

وی درباره وضعیت متروی تهران نیز گفت: «بیش از ۹۰ درصد مسافرین مترو از ماسک استفاده می‌کنند؛ البته عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حجم زیاد مسافر در انتقال چرخه بیماری اثرگذار است و باید ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس را افزایش دهیم.»

ما در موج سنگین بیماری به سر می‌بریم و باید طوری مدیریت کنیم که مردم کمتر به بیمارستان‌ها، بخش‌های مراقبت ویژه بروند
محمدمهدی گویا
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت

وزارت بهداشت: ایران در موج سنگین بیماری به‌سر می‌برد

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز در اظهاراتی گفت: «ما در موج سنگین بیماری به سر می‌بریم و باید طوری مدیریت کنیم که مردم کمتر به بیمارستان‌ها، بخش‌های مراقبت ویژه بروند و تعداد فوتی‌ها کاهش پیدا کند البته این مدیریت سخت و پیچیده است. این در حالی است که هنوز درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمار جان‌باختگان کرونا در ایران از ۱۲ هزار نفر عبور کرد

هشدار به احتمال افزایش روزانه یکصدهزار نفر مبتلا به کرونا در ایالات متحده آمریکا

هکرها راه دسترسی بدون رمز عبور را به حساب‌های جی‌میل کشف کردند