وضعیت قرمز شیوع کرونا در چندین استان ایران؛ اعمال قرنطینه استانی می‌شود

بیمارستانی در قم که بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش می‌کند
بیمارستانی در قم که بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش می‌کند Copyright خبرگزاری مهر
Copyright خبرگزاری مهر
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ایران ۲ هزار و ۶۲۸ نفر اعلام شده که قرار است از شنبه آینده تصمیم برای اعمال قرنطینه و محدودیت‌ها در این زمینه در اختیار استان‌ها قرار بگیرد.

آگهی

در حالی شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ایران ۲ هزار و ۶۲۸ نفر اعلام شده که قرار است از شنبه آینده تصمیم برای اعمال قرنطینه و محدودیت‌ها در این زمینه در اختیار استان‌ها قرار بگیرد.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران امروز جمعه ۲۶ ژوئن (۶ تیر) با اعلام آمار روزانه کرونا در ایران گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۶ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۵۶ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ رسید.»

وی درباره شمار قربانیان کووید-۱۹ در شبانه‌روز گذشته در ایران گفت: « ۱۰۹ بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید.»

شمار مبتلایان ویروس جدید کرونا در ایران همچنان بالای ۲ هزار نفر در روز گزارش می‌شود و برخی استان‌ها همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در اینباره گفت: «در استان‌های کرمانشاه و کردستان گرچه شاهد کاهش موارد بستری بوده‌ایم اما وضعیت همچنان قرمز است. همچنین استان‌های خوزستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و البرز روند فزاینده ای در موارد بستری کووید۱۹ داشته‌اند.»

خبرگزاری مهر
شهروندان تهرانی که برخی ماسک زده‌اندخبرگزاری مهر

تصمیم‌ها برای قرنطینه و اعمال محدودیت به استان‌ها واگذار می‌شود

همزمان علیرضا افشار، نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی کرونا در خوزستان گفت: «از شنبه هفته آینده، اعلام آمار و تصمیم برای قرنطینه و موارد دیگر در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.»

وی افزود: «هفته گذشته تصمیم ستاد ملی کرونا این بود که آمار مبتلایان در استان‌ها تجمیع شود و تصمیمات برای قرنطینه و موارد دیگر در استان گرفته شود. در پی جلسه روز ‌شنبه هفته گذشته، پروتکلی تدوین شد که بر مبنای آن، از شنبه هفته آینده، اعلام آمار و تصمیم برای قرنطینه و موارد دیگر در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.»

برخی از مبتلایان به کرونا برای تامین مایحتاج زندگی مجبور به ترک قرنطینه شدند

از سوی دیگر فرهاد ابول نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ترک قرنطینه از سوی ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا افزود: «مطابق آمارهای به دست آمده از خود اظهاری مبتلایان به ویروس کرونا از ۴۰۰ مورد قرنطینه خانگی، ۹ درصد افراد به دلیل تأمین مایحتاج زندگی و اجبار صاحب کار مجبور به ترک قرنطینه شدند.»

وی تاکید کرد که به همین دلیل در ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد که کلانتری‌های محل موظف به نظارت بر افرادی است که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

حدود ۱۰۰ کودک خوزستانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که تاکنون موردی از فوت کودکان بدون بیماری زمینه‌ای گزارش نشده است.
فرهاد ابول نژادیان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

وی همچنین درباره آمار کودکان مبتلا به کرونا در استان گفت: «حدود ۱۰۰ کودک خوزستانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که تاکنون موردی از فوت کودکان بدون بیماری زمینه‌ای گزارش نشده است.»

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: «اخیرا یک مورد فوت کودک ۶ ماهه بر اثر بیماری کرونا گزارش شد که آن هم پس از بررسی متوجه وجود بیماری زمینه‌ای او شدیم.»

وی ادامه داد: «درمجموع تاکنون دو تا سه کودک مبتلا به ویروس کرونا با بیماری زمینه‌ای همچون نقص ایمنی در استان خوزستان فوت کرده‌اند.»

نماینده مجلس از بیمارستان مرخص شد

محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان در مجلس که اخیرا به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان آتیه تهران بستری شده بود امروز (جمعه ۶ تیر) پس از گذراندن دوره بیماری از بیمارستان مرخص شد. وی طبق توصیه پزشکان باید چند روز نیز دوران قرنطینه خانگی را طی کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمار کرونا در ایران؛ ۱۴۸ مورد فوتی جدید و ۱۸ استان در وضعیت هشدار

آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران؛ ۱۲.۶ درصد قربانیان بیماری زمینه‌ای نداشتند

صدور حکم دو سال زندان برای زن بریتانیایی که دیرتر از زمان مجاز سقط جنین کرده بود