اصابت سه راکت کاتیوشا به نزدیکی فرودگاه بغداد

فردوگاه بغداد عکس آرشیوی از ای پی
فردوگاه بغداد عکس آرشیوی از ای پی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این حمله در حالی صورت گرفته که شامگاه شنبه نیز حمله‌ای راکتی، پایگاه تاجی، محل استقرار نیروهای آمریکایی در شمال عراق را هدف قرار داده بود. راکت‌های شلیک شده در این حمله به محلی خارج از محل تجمع و استقرار نیروهای آمریکایی اصابت کرد.

آگهی

منابع نظامی در عراق از اصابت سه راکت به منطقه‌ای در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر دادند. این حمله راکتی که سحرگاه روز سه شنبه انجام شد بنا به گزارش رسانه‌های محلی و بین المللی هیچ خسارت و تلفانی بر جای نگذاشته است.

این برای چهارمین بار طی کم‌تر از ده روز گذشته است که فرودگاه بغداد و مناطق اطراف آن هدف حمله راکتی قرار می‌گیرد.

فرماندهی ارتش عراق برغم تایید حمله راکتی سحرگاه سه شنبه شانزدهم ژوئن به محل دقیق فرودآمدن راکت‌ها اشاره‌ای نکرده است. این در حالیست که بنا به گزارش‌های منتشر شده فعالیت یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه بغداد که سربازان آمریکایی و عراقی را در خود جای داده در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کووید۱۹ متوقف شده است.

این حمله در حالی صورت گرفته که شامگاه شنبه نیز حمله‌ای راکتی، پایگاه تاجی، محل استقرار نیروهای آمریکایی در شمال عراق را هدف قرار داده بود. راکت‌های شلیک شده در این حمله به محلی خارج از محل تجمع و استقرار نیروهای آمریکایی اصابت کرد.

فرماندهی نظامی عراق با صدور بیانیه‌ای محل شلیک راکت‌های کاتیوشا به سوی فرودگاه بغداد را منطقه‌ای در حوالی جنوب غرب بغداد اعلام کرده است؛ جایی که نیروهای امنیتی موفق به یافتن راکت‌های نصب شده به روی رمپ‌های چوبی پرتاب راکت شده‌اند.

در حمله مشابهی که روز هشتم ژوئن صورت گرفت فرودگاه بغداد و مناطق اطراف آن با چند راکت‌ کاتیوشا مورد هدف واقع شده بود؛ حال آنکه دو روز بعد یعنی ۱۰ ٓژوئن نیز سفارت ایالات متحده در منطقه فوق امنیتی سبز در پایتخت عراق هدف حمله راکتی قرار گرفت.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت انجام حملات اخیر به منافع آمریکا را برعهده نگرفته؛ این در حالیست که واشنگتن تشکیلات شبه نظامی نزدیک به ایران و فعال در عرصه نظامی و سیاسی عراق را به تدارک و سازماندهی این حملات متهم می‌کند.

ایالات متحده یازدهم ژوئن حدود پنج ماه پس از مرگ قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس ایران که در جریان حمله پهپادی در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد،‌ از قصد خود برای کاهش شمار نظامیان آمریکایی در خاک عراق خبر داد.

تصمیم برای کاهش حضور نظامی ایالات متحده در عراق پس از یک دور گفتگوی راهبردی میان نمایندگان واشنگتن و بغداد اعلام و رسانه‌ای شد.

مقامات دولتی عراق در این میان تاکنون مواضع دوپهلو و گاه متناقضی را در خصوص نیروهای ائتلاف بین‌المللی گرفته‌اند.

از یک سو پارلمان عراق با صدور قطعنامه‌ای خواستار خروج نیروهای خارجی تحت هدایت واشنگتن از جمله بیش از ۵ هزار نظامی آمریکایی از این کشور شده‌ و از سوی دیگر نظامیان عراقی هچنان با نیروهای ائتلاف در عملیات مشترک بر ضد نیروهای جهادی مشارکت می‌کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چند راکت به سمت مقر نیروهای ائتلاف و سفارت آمریکا در بغداد شلیک شد

واکنش واشنگتن و بغداد به حمله راکتی به سفارت آمریکا در عراق

شلیک کاتیوشا به سوی پایگاه نظامیان آمریکا در شمال بغداد