تولد ترامپ با «طوفان» توئیتری حامیان اوباما در سایه قرار گرفت

دونالد ترامپ و باراک اوباما شال ۲۰۱۶ در کاخ سفید
دونالد ترامپ و باراک اوباما شال ۲۰۱۶ در کاخ سفید Copyright Pablo Martinez Monsivais/Copyright 2016 The Associated Press. All rights reserved.
Copyright Pablo Martinez Monsivais/Copyright 2016 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از کاربران توئیتر با انتشار چندین تصویر از باراک اوباما در دوران ریاست جمهوری نوشت: انتخاب یک عکس از رئیس جمهورم غیرممکن است. اوباما همه خصوصیات یک رهبر را با هم دارد: قدرت، دلسوزی، صداقت، مسئولیت پذیری و محبت.

آگهی

روز گذشته ۱۴ ژوئن اگرچه تولد رئیس جمهوری ایالات متحده بود و تعدادی از اعضای کابینه این مناسبت را به وی تبریک گفتند، اما کاربران مخالف و منتقد دونالد ترامپ در توئیتر تصمیم گرفتند تا این روز را به باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین اختصاص دهند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده در توئیتی خطاب به آقای ترامپ نوشت: «افتخار می کنم که تحت رهبری قدرتمند شما خدمت می کنم و آرزو می کنم به شما همچنان با قدرت و شجاعت به رهبری این ملت بزرگ ادامه دهید.»

دونالد ترامپ چهاردهم ژوئن امسال ۷۴ ساله شد اما به جای اینکه توجه عمومی به تولد رئیس جمهور جلب شود، در یک حرکت هماهنگ با هشتگ‌های مختلفی نظیر «روز اوباما» و «چهاردهم روز اوباما» وی را ترند توئیتر کردند.

آنها با نامگذاری این روز به عنوان تعطیلات اوباما با هشتگ «همه تولدها ارزش دارند» قصد داشتند تا به اظهارات دونالد ترامپ درباره جنبش «جان سیاهپوستان ارزش دارد» پاسخ دهند. آقای ترامپ در واکنش به این شعار گفته بود: «جان همه ارزش دارد»

این یک حرکت ناگهانی و در لحظه نبود. کاربران شبکه‌های اجتماعی هفته‌ها بود که دیگران را به شرکت در این طوفان توئیتری دعوت می‌کرند. بسیاری از آنان عکس‌ها و تصاویری از لحظه‌های مهم و تاریخی دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و نقل قول‌هایی از او را با هشتگ «روز اوباما» منتشر کردند.

یکی از کاربران توئیتر با انتشار چندین تصویر از باراک اوباما در دوران ریاست جمهوری نوشت: انتخاب یک عکس از رئیس جمهورم غیرممکن است. اوباما همه خصوصیات یک رهبر را با هم دارد: قدرت، دلسوزی، صداقت، مسئولیت پذیری و محبت.

طی روزهای گذشته عملکرد دونالد ترامپ پس از «قتل» جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس این کشور و برخورد نیروهای نظامی با معترضان به نژادپرستی در ایالت‌های مختلف با انتقادات شدید مخالفان وی روبرو شد.

یکی از این انتقادات متوجه «ناتوانی وی در ایجاد همدلی و وحدت میان مردم» بود. عملی که باراک اوباما در هفته‌های گذشته با انتشار پیام، ویدئو و کنفرانس آنلاین به آن پرداخت.

وی روز چهارشنبه سوم ماه ژوئن در جریان یک ویدیو کنفرانس در جمع جوانان آمریکایی درباره وقایع این روزهای ایالات متحده گفت:«به یاد داشته باشید این کشور بر پایه اعتراض شکل گرفته، آنچه به آن انقلاب آمریکا نام نهادند. تمامی گام‌های رو به پیشرفت در این کشور، تلاش برای گسترش آزادی و بیان عمیق‌ترین آرمان‌های ما، همگی در مسیر تلاش‌هایی محقق شده که گاهی در ناآرامی وضع موجود ریشه داشته است.»

یکی از کاربران توئیتر می‌نویسد: «به یاد دارید زمانی رئیس جمهوری داشتیم که می‌توانست از خود همدلی نشان دهد؟»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیام سه رئیس‌جمهور ایالات متحده برای بایدن: روی کمک ما حساب کن

انتقاد بی‌سابقه اوباما از ترامپ؛ «بخواهد هم نمی‌تواند از عهده ریاست جمهوری برآید»

ویدئو؛ دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش ادای باراک اوباما را درآورد