تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا به جرم جاسوسی در روسیه به ۱۶ سال زندان محکوم شد

شانزده سال زندان برای تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا برای جاسوسی در روسیه
شانزده سال زندان برای تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا برای جاسوسی در روسیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پل ویلان که خود در جلسه دادگاه حضور داشت پس از صدور رای آنچه «محاکمه صوری و مضحک» خواند را محکوم کرد و گفت که به این رای اعتراض خواهد کرد.

آگهی

دادگاهی در مسکو روز دوشنبه برای پل ویلان،‌ یک تبعه آمریکایی-بریتانیایی را به اتهام جاسوسی برای واشنگتن به تحمل ۱۶ سال مجازات زندان محکوم کرد.

قاضی دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده از پل ویلان به عنوان تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا یاد کرد و گفت که این متهم ۵۰ ساله باید دوران محکومیت خود را در یکی از بازداشت‌گاه‌های شناخته شده به جهت وضع مقرارت سخت‌گیرانه سپری کند.

دادگاه در حالی شانزده سال مجازات زندان را برای این تبعه آمریکایی مورد تایید قرار داده که دادستان کل روسیه پیش‌تر خواهان صدور حکم ۱۸ سال زندان برای وی شده بود.

واشنگتن پیش‌تر اعلام کرده بود که از نزدیک روند رسیدگی به این پرونده را دنبال می کند. این در حالیست که سفیر آمریکا در مسکو بارها از سوی مقامات قضایی در مسکو برای حضور در جلسات دادگاه منع شده بود.

ایالات متحده آمریکا اواخر سال گذشته میلادی پیشنهاد مبادله پل ویلان را با یک زندانی روس رد کرده بود.

Pavel Golovkin/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
گفتگوی سفیر آمریکا در مسکو با خبرنگاران بیرون ساختمان دادگاهPavel Golovkin/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.

پل ویلان که خود در جلسه دادگاه حضور داشت پس از صدور رای آنچه «محاکمه صوری و مضحک» خواند را محکوم کرد و گفت که به این رای اعتراض خواهد کرد.

این تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا که گفته می‌شود تابعیت کشورهای کانادا و ایرلند را هم دارد دو سال پیش در جریان سفر به مسکو دستگیر شده بود.

پل ویلان کلیه اتهام‌های وارده به وی در پرونده جاسوسی را رد کرده و مدعی است که تنها برای شرکت در مراسم ازدواج دوستش به روسیه سفر کرده است. حال آنکه مسکو مدعی است که پل ویلان را با یک فلش مموری حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده دستگیر کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو مامور اطلاعاتی پیشین فرانسه به جرم جاسوسی برای چین به زندان محکوم شدند

جاسوسی و فیلم‌برداری غیرقانونی از پسر و مادرِ نامزدِ جولیان آسانژ

بلغارستان دو دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی اخراج می‌کند