کره شمالی: دخالت‌های واشنگتن در روابط دو کره، بر انتخابات آمریکا اثر می‌گذارد

Lee Jin-man
Lee Jin-man Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«ایالات متحده باید زبانش را به دهان بگیرد و به مشکلات داخلی خود بپردازد. مگر اینکه بخواهد "سیخ شدن مو بر تن" را تجربه کند... این کار نه تنها برای منافع آمریکا بهتر است بلکه باعث برگزاری آسان انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو خواهد شد.»

آگهی

کره شمالی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ایالات متحده اجازه دخالت در موضوعات مرتبط با دو کره را ندارد و اگر واشنگتن می‌خواهد انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا به خوبی برگزار شود، بهتر است سکوت کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی این بیانیه را پس از آن منتشر کرد که وزارت خارجه آمریکا از اقدام کره شمالی در قطع خطوط ارتباطی خود با کره جنوبی ابراز ناامیدی کرده بود.

در این بیانیه، کیون جونگ-گون، مدیرکل امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد: «اگر ایالات متحده آمریکا با بیان اظهاراتی به‌دور از دقت و بی‌ارتباط با امور داخلی خود، دماغش را وارد دیگر امور کند، آنهم در زمانی که اوضاع سیاسی خودش در بدترین شرایط آشفتگی قرار دارد، ممکن است با چیز ناخوشایندی روبرو شود که رویارویی با آن سخت باشد.»

او افزود: «ایالات متحده باید زبانش را به دهان بگیرد و به مشکلات داخلی خود بپردازد. مگر اینکه بخواهد "سیخ شدن مو بر تن" را تجربه کند... این کار نه تنها برای منافع آمریکا بهتر است بلکه باعث برگزاری آسان انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو خواهد شد.»

از نظر جیمز کیم، پژوهشگر موسسه مطاعات سیاسی آسان در سئول، روشن نیست که پیونگ‌یانگ چگونه می‌تواند در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش‌روی امریکا خللی ایجاد کند یا برای انتخاب دوباره دونالد ترامپ مشکلی بوجود آورد.

کره شمالی دو روز پیش از این اعلام کرده بود از آنجا که فرستادن شب‌نامه از ناطق مرزی کره جنوبی به داخل خاک این کشور متوقف نشده است، تمام ارتباطات خود را با همسایه جنوبی قطع خواهد کرد.

کره جنوبی در واکنش اعلام کرد که علیه دو سازمانی که چنین عملیاتی را اجرا کرده‌اند، دست به اقدام قانونی خواهد زد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر آمریکا در کره جنوبی سبیل‌های جنجال برانگیزش را زد

کره شمالی از آزمایش کلاهک موشک کروز «فوق العاده بزرگ» خبر داد

کره شمالی از قصدش برای پرتاب ماهواره‌های بیشتر و تقویت نیروهایش در مرز خبر داد