استونی پیش‌قدم شد؛ شرایط دریافت ویزای «خانه ‌به‌دوشی دیجیتالی» چیست؟

Passport and visa control
Passport and visa control Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت استونی در جهت اصلاح قوانین اتباع خارجی خود تصمیم گرفته تا به عنوان نخستین کشور جهان صدور ویزای(روادید) «خانه به‌دوشی دیجیتالی» آغاز کند.

آگهی

دولت استونی در جهت اصلاح قوانین اتباع خارجی خود تصمیم گرفته تا به عنوان نخستین کشور جهان صدور ویزای(روادید) «خانه به‌دوشی دیجیتالی» آغاز کند.

مطابق اعلام وزارت کشور استونی، ویزای «خانه به‌دوشی دیجیتالی» به آن دسته از افرادی که دارای مشاغل مستقل از زمان و مکان و دارای قابلیت انجام از راه دور هستند، اجازه می‌دهد تا در این کشور کار کنند. وزارت کشور استونی برآورد کرده که اکثر افراد تحت شمول این قانون، در بخش‌های فناوری اطلاعات، بازاریابی و تامین مالی فعال هستند و صدور ویزای خانه به دوشی امکان جذب آنها را فراهم خواهد کرد.

مارت هلم، نخست وزیر استونی، نیز در خصوص انگیزه دولت این کشور برای تصویب قانون صدور ویزای «خانه به‌دوشی دیجیتالی» گفته که استونی به عنوان کشوری پیشرو در حوزه برقراری و توسعه دولت الکترونیک، این ظرفیت را دارد که بر پایه بستر پیشرفته خود در این زمینه، خدمات موثری به متقاضیان بین‌المللی ارائه دهد و از ظرفیت ارائه و صدور این خدمات برای غلبه بر رکود اقتصادی حاصل از شوع ویروس کرونا بهره ببرد.

مطابق اعلام دولت استونی، مراحل صدور این ویزا همانند سایر ویزاهای مسافرتی و درخواست‌های کسب اقامت خواهد بود ولی متقاضیان این روادید ابتدا باید خانه به دوشی دیجیتالی خود را اثبات کنند و محرز شود که آنها مدام به صورت مجازی و از راه دور در حال فعالیت اقتصادی در بازار بین‌المللی هستند.

وزارت خارجه این کشور نیز تصریح کرده که ویزای «خانه به‌دوشی دیجیتالی» هم برای اقامت کوتاه مدت و هم برای اقامت بلندمدت صادر می‌شود و در آینده نزدیک و توسعه بیشتر دولت الکترونیک در این کشور، امکان تلفیق آن با اقامت الکترونیکی وجود خواهد داشت.

استونی پیش‌بینی کرده که در مرحله نخست اعطای این ویزا حداقل ۱۸۰۰ تقاضا از سراسر جهان دریافت کند.

در حاضر طرح ارائه روادید خانه به‌دوشی دیجیتالی در کشورهایی همچون آلمان، جمهوری چک، نروژ، کاستاریکا، مکزیک و پرتغال ارائه شده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر استونی در پی طرح اتهام‌های فساد مالی علیه حزبش استعفا داد

دولت آمریکا اعطای ویزا به نیروی کار ماهر را «به‌شدت» محدود می‌کند

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد