راهپیمایی اعتراضی راست‌گرایان افراطی در رُم به خشونت کشیده شد

راهپیمایی اعتراضی راست‌گرایان افراطی در رُم به خشونت کشیده شد
Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«آمده‌ایم که به دنیا بفهمانیم امروز در ایتالیا دولتی سر کار است که همهٔ کارگران را خُرد و ویران کرده، این دولت به‌واقع برای مردم کاری نمی‌کند.»

آگهی

راهپیمایی تعدادی از راست‌گرایان افراطی که به عملکرد دولت ایتالیا در برخورد با بحران ویروس کرونا اعتراض داشتند، عصر شنبه در رُم پایتخت این کشور به خشونت کشیده شد.

صدها تن تظاهرکننده دست‌راستی و شماری از هواداران فوتبال (هولیگان‌ها) با راهپیمایی در خیابان‌های مرکزی رُم خواستار آن شدند که دولت ایتالیا به خاطر عملکرد ضعیفش در مهار ویروس کرونا و ضربهٔ اقتصادی سنگین و بیکاری شدید حاصل از این امر استعفا کند.

معترضان می‌گفتند خواستار اعادهٔ «قانون‌‌مداری و شأن انسانی در ایتالیا» هستند و یکی از آنها به خبرنگاران گفت: «ما آمده‌ایم که به تمام دنیا بفهمانیم امروز در ایتالیا دولتی سر کار است که همهٔ کارگران را خُرد و ویران کرده، این دولت به‌واقع برای مردم کاری نمی‌کند.»

وقتی بحث میان یکی از نمایندگان معترضان و خبرنگاران حاضر در صحنه بالا گرفت، تعدادی از معترضان با خبرنگاران درگیر شده، به‌سوی آنها و نیروهای پلیس سنگ، بطری شیشه‌‌ای و ترقّه پرتاب کردند. در این میان شماری از معترضان نیز با هم گلاویز شدند.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرده است که پرداخت‌ کمک‌های اجتماعی را تسریع می‌کند و وعده داده «اصلاحات مالیاتی جدّی» انجام دهد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مقامات ایتالیا به تازگی اعلام کردند که مرحلهٔ آخر برداشتن قرنطینه در این کشور آغاز شده و به این ترتیب سفرهای داخلی از سر گرفته شده و مرزهای این کشور نیز به زودی به روی گردشگران باز خواهد شد.

ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین تلفات را در بحران ویروس کرونا متحمل شده است. طبق آخرین آمارها تا کنون۲۳۴ هزار تن در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌، و ۳۳ هزار و ۸۰۰ تن نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موسیقی برای قربانیان کرونا در روز ملی ایتالیا

نتیجه نظرسنجی یورونیوز؛ مردم فرانسه، آلمان و ایتالیا چقدر نگران بحران اقتصادی کرونا هستند؟

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است