بازگشایی مرزهای ایتالیا و واهمه وزیرخارجه از «جذامی شدن» کشور

بازگشایی مرزهای ایتالیا بروی مسافران اروپایی
بازگشایی مرزهای ایتالیا بروی مسافران اروپایی Copyright Alessandra Tarantino/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایتالیا که در سه ماه گذشته یکی از اصلی ترین کانون های شیوع ویروس کرونا در اروپا بود مرزهای خود را از روز چهارشنبه برای نجات صنعت گردشگری بروی همسایگان اروپایی گشود.

آگهی

ایتالیا روز چهارشنبه در تلاش برای نجات صنعت گردشگری خود، مرزهایش را بروی مسافران اروپایی گشود. با اینحال به نظر نمی رسد که مانند قبل از شیوع ویروس کرونا، شهروندان کشورهای همسایه ایتالیا قصد بازدید از این کشور را داشته باشند.

بعلاوه اینکه برخی از کشورهای همسایه همچون سوئیس هنوز مجوز سفر به ایتالیا را صادرنکرده اند.

ایتالیا اولین کشور اروپایی بود که با بحران شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم کرد. مقامات این کشور از همان روزهای اول ماه مارس مرزهای کشور را بروی ورود خارجی‌ها بستند.

بیش از ۱۴ درصد درآمدهای این کشور وابسته به صنعت توریسم است. شیوع ویروس کرونا در سه ماه گذشته اقتصاد ایتالیا، خصوصا در زمینه گردشگری، را با شدیدترین بحران پس از جنگ دوم جهانی مواجه کرده است.

ایتالیا در اولین گام برای بازگشایی مرزهای خود سه فرودگاه رم، ناپل و میلان را برای پروازهای خارجی آماده کرده است.

سوئیسی‌های ثروتمند از میهمانان معمول صنعت گردشگری ایتالیا آن هم در آستانه تابستان هستند. مقامات سوئیس هرچند وعده داده اند که مرزهای این کشور به کشورهای آلمان و اتریش از پانزدهم ژوئن بازخواهند شد اما هنوز درباره بازگشایی مرزها به ایتالیا تردید دارند.

همچنین گفته می شود که اتریش هم مرزهای خود را با تمام همسایگان به جز ایتالیا از پانزدهم ژوئن بازخواهدکرد.

تصمیمات کشورهای همسایه ایتالیا در این زمینه صدای وزیر خارجه این کشور، لوئیجی دی مایو را در آورده است. وی بتازگی در سخنانی به کشورهای اروپایی هشدارداد تا با ایتالیا «مانند یک جذامی» رفتار نکنند.

لوئیجی دی مایو برای گفتگو درهمین باره این هفته به آلمان و اسلوونی، دو کشور همسایه ایتالیا، سفر خواهدکرد.

آمارمرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در ایتالیا از مرز ۳۳۵۰۰ نفر عبور کرد و از لحاظ نرخ مرگ و میر این کشور در جایگاه سوم جهان، پس از ایالات متحده و بریتانیا قراردارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رفع تدریجی محدودیت سفر به داخل اتحادیه اروپا از ژوئیه؛ کمیسیون اروپا طرح خود را ارائه می‌کند

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد

انسان‌ها چگونه بدون واکسن زنده‌ ماندند؟