لغو تمام برنامه‌های روز قدس در ایران؛ سخنرانی علی خامنه‌ای جایگزین شد

لغو تمام برنامه‌های روز قدس در ایران؛ سخنرانی علی خامنه‌ای جایگزین شد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به‌خاطر اینکه رهبر ایران همزمان با روز قدس سخنرانی زنده تلویزیونی خواهد داشت، هیچ برنامه‌ دیگری در هیچ نقطه از کشور برگزار نخواهد شد.

آگهی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به‌خاطر اینکه رهبری جمهوری اسلامی همزمان با روز قدس سخنرانی زنده تلویزیونی خواهد داشت، هیچ برنامه‌ دیگری در هیچ نقطه کشور برگزار نخواهد شد.

این در حالی است که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز گذشته به دلیل «وضعیت قرمز پایتخت» در پی شیوع ویروس کرونا از برگزاری مراسم روز قدس در تهران «به شکل نمادین و خودرویی» خبر داده و گفته بود که « سپاه مسئولیت» این مراسم را بر عهده می‌گیرد.

وی گفته بود که در ۲۱۸ شهر دیگر که در مناطق سفید قرار دارند، می‌توان روز قدس را با مراعات پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد.

اما به‌نظر می‌رسد با اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این مراسم نیز لغو شود.

آیت‌الله خمینی در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب ایران، آخرین جمعه ماه رمضان را برای حمایت از فلسطینی‌ها روز قدس نامگذاری کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه امروز خود آورده است: «در پی محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری شایسته و گسترده راهپیمایی سراسری، امسال روز جهانی قدس با ویژه برنامه‌ای بس گرانبها و استثنایی پاسداشته خواهد شد.»

این نهاد گفته است که در ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران به طور زنده سخنرانی خواهد داشت که این سخنرانی از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی داخلی و بین المللی پخش می‌شود.

در بخش انتهایی این اطلاعیه آمده است: «به همین مناسبت هیچ‌گونه برنامه‌ای تحت عنوان مراسم روز قدس در هیچ نقطه‌ای از کشور برگزار نخواهد شد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا، اسرائیل و اتحادیه اروپا سخنان علی خامنه‌ای در روز قدس را محکوم کردند

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد

انسان‌ها چگونه بدون واکسن زنده‌ ماندند؟