هشدار مقام آمریکایی: موج دوم شیوع کرونا می‌تواند بدتر باشد

هشدار مقام آمریکایی: موج دوم شیوع کرونا می‌تواند بدتر باشد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا در حالی در مورد موج دوم و بدتر شیوع کرونا هشدار داده است که تاکنون بیش از ۴۵ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

آگهی

یکی از مقامات ارشد آمریکا در حوزه بهداشت و درمان می گوید که موج دوم شیوع ویروس کرونا در این کشور می تواند بدتر از وضعیت کنونی باشد.

رابرت ردفیلد، مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در ایالات متحده در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست هشدار داد که موج دوم شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در این کشور احتمالا با شیوع آنفولانزای فصلی همزمان خواهد بود. وی از آمریکایی ها خواست که با استفاده از فرصت ماه های پیش رو و تزریق واکسن آنفولانزای فصلی به نظام درمانی این کشور کمک کنند.

مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در آمریکا در حالی در مورد موج دوم و بدتر شیوع ویروس کرونا هشدار داده است که تاکنون بیش از ۴۵ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند. شمار مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» در ایالات متحده هم اکنون از ۸۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این امکان وجود دارد که هجوم ویروس [کرونا] به کشور ما در زمستان آینده حتی از آنچه اکنون تجربه کردیم هم سخت‌تر باشد زیرا با شیوع آنفولانزا و شیوع ویروس کرونا روبرو خواهیم بود.
رابرت ردفیلد
مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا
AP

رابرت ردفیلد در بخشی از سخنان خود گفت: «این امکان وجود دارد که هجوم ویروس [کرونا] به کشور ما در زمستان آینده حتی از آنچه اکنون تجربه کردیم هم سخت تر باشد زیرا با شیوع آنفولانزا و شیوع ویروس کرونا روبرو خواهیم بود.»

او در ادامه افزود که اگر شیوع آنفولانزای فصلی با شیوع دوباره بیماری «کووید ۱۹» همزمان شود نظام درمانی آمریکا برای با «مشکل» زیادی روبرو خواهد شد.

مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در ایالات متحده همچنین خطاب به آمریکایی ها گفت که با تزریق واکسن آنفولانزای فصلی می توانند به نظام درمانی این کشور کمک کنند تا در زمستان آینده، امکان پذیرش «مادر یا مادربزرگ» آنها را داشته باشند.

پیش از این نگرانی ها از احتمال وقوع موج دوم شیوع کرونا در چین نیز افزایش یافته بود. دانشمندان هشدار می دهند که هنوز عاملی که بتواند از موج دوم شیوع بیماری «کووید ۱۹» جلوگیری کند وجود ندارد. 

از تزریق واکسن، درمان و پدیده «ایمنی گله ای» به عنوان عواملی یاد می شود که می توانند مانع از موج دوم شیوع کرونا شوند. برای بیماری همه گیر «کووید ۱۹» تاکنون واکسن و درمانی کشف نشده و تردیدها در مورد امکان ایجاد «ایمنی گله ای» نیز به دلیل سطح پایین پادتن (آنتی بادی) در بدن شفایافتگان، افزایش یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا در ایالات متحده آمریکا بیش از ۴۰ هزار قربانی گرفت

چطور در تعطیلات نوروز وزن خود را حفظ کنیم

پسربچه ناشنوای مادرزاد با کمک «درمان انقلابی» توانست برای اولین بار بشنود