کره شمالی: کیم جونگ اون برای ترامپ نامه محبت‌آمیز ننوشته است

Vietnam Summit
Vietnam Summit Copyright Vincent Yu/Copyright 2019 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای ترامپ روز یکشنبه در یک نشست خبری گفته بود اگر او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به هیلاری کلینتون باخته بود، هم‌اکنون ایالات متحده و کره شمالی در جنگ بودند.

آگهی

وزارت امور خارجه کره شمالی ارسال نامه محبت آمیز از سوی رهبر این کشور برای دونالد ترامپ را تکذیب کرد.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز یک‌شنبه ادعا کرده بود کیم جونگ اون اخیرا برای وی نامه‌ای محبت آمیز ارسال کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز گزارش کرد وزارت امور خارجه کره شمالی با صدرو بیانیه‌ای ادعای رئیس جمهوری ایالات متحده را بی‌پایه و اساس توصیف کرد.

بنابراین گزارش، وزارت امور خارجه کره شمالی با تکذیب کامل ارسال نامه جدید از سوی کیم جونگ اون برای ترامپ اعلام کرد: «شاید منظور رئیس جمهوری ایالات متحده یکی از نامه‌های شخصی قبلی است.»

با پایان ضرب‌الاجل کره شمالی به ایالات متحده آمریکا برای مذاکرات دوجانبه، گفت‌وگوهای عاری سازی شبه جزیره کره از جنگ‌افزار هسته‌ای عملا به بن‌بست رسیده است.

وزارت امور خارجه کره شمالی با انتقاد از سخنان دونالد ترامپ اعلام کرد: «روابط میان رهبران دو کشور مساله‌ای نیست که برای انحراف [افکار عمومی] از آن استفاده شود و نباید دستمایه اهداف خودخواهانه قرار گیرد.»

آقای ترامپ روز یکشنبه در یک نشست خبری گفته بود اگر او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به هیلاری کلینتون باخته بود، هم‌اکنون ایالات متحده و کره شمالی در جنگ بودند.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سه بار با یکدیگر ملاقات کردند. دستیابی به توافق با کره شمالی یکی از طرح‌های جدی آقای ترامپ برای کسب یک پیروزی بزرگ در سیاست خارجی در زمان ریاست جمهوری به شمار می‌رود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مایک پمپئو: به تلاش برای برقراری گفتگو با کره شمالی ادامه می‌دهیم

پیام دلگرمی رهبر کره شمالی به همسایه جنوبی برای مقابله با ویروس کرونا

«طاق اتحاد» به فرمان کیم جونگ اون ویران شد