پیام دلگرمی رهبر کره شمالی به همسایه جنوبی برای مقابله با ویروس کرونا

 پیام دلگرمی رهبر کره شمالی به همسایه جنوبی برای مقابله با ویروس کرونا
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این پیام در حالی ارسال شده است که دو روز قبل از آن خواهر رهبر کره شمالی در سخنانی بسیار تند سئول را به دلیل موضع‌گیری در خصوص برنامه موشکی پیونگ یانگ به شدت مورد انتقاد قرار داده بود.

آگهی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اقدامی کم سابقه پیامی دلگرم کننده برای رئیس جمهوری کره جنوبی فرستاد تا به وی و مردم کشورش برای مبارزه با ویروس کرونا دلگرمی و قوت قلب دهد.

این پیام در حالی ارسال شده است که دو روز قبل از آن خواهر رهبر کره شمالی در سخنانی بسیار تند سئول را به دلیل موضع‌گیری در خصوص برنامه موشکی پیونگ یانگ به شدت مورد انتقاد قرار داده بود.

کره جنوبی، یکی از کشورهای است که ویروس کرونا در آن به شکل گسترده‌ای شیوع پیدا کرده و مقامات این کشور به شدت نگران تداوم وضعیت بحرانی موجود هستند. بر اساس آخرین گزارش‌ها کره جنوبی پس از چین که کانون اصلی شیوع ویروس کرونا تلقی می‌شود با ثبت ۶ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا جایگاه دوم آلوده‌ترین کشور جهان به این ویروس را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که همسایه شمالی کره جنوبی اقدامات بسیار سختگیرانه‌ای را برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به داخل مرزهای خود در پیش گرفته‌ است. با این حال، گرچه مقامات پیونگ یانگ همچنان تاکید دارند که هیچیک از ساکنان کره شمالی مبتلا به ویروس کرونا نشده اند اما بر اساس گزارش رسانه‌ها از ماه ژانویه تاکنون دست کم بیست نفر با علائم مشکوک به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی موسوم به «کاخ آبی» روز پنجشنبه ارسال نامه کیم جونگ اون به مون جه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی را مورد تایید قرار داد و تصریح کرده که رهبر کره شمالی در این پیام به مردم کره جنوبی برای مبارزه با ویروس کرونا و تلاش برای جلوگیری از انتشار بیشتر آن قوت قلب دهد.

به گفته سخنگوی کاخ آبی، رهبر کره شمالی در این پیام همچنین ضمن ابراز نگرانی از صحت و سلامت جسمانی آقای مون مراتب دوستی و اعتماد پایدار خود را نسبت به سئول به وی ابلاغ کرده است.

این پیام دوستانه اما با آنچه کیم یو جونگ، خواهر و یکی از نزدیک‌ترین مشاوران رهبر کره شمالی دو روز پیش از این نسبت به مقامات سئول ایراد کرده بود، بسیار متفاوت است. خواهر کیم جونگ اون در سخنانی تند اعتراض‌های سئول نسبت به آزمایش‌ها و تمرین‌های نظامی همسایه شمالی را «کاملا بی معنی» و «بسیار احمقانه» توصیف کرده بود.

AP
خواهر و یکی از نزدیک‌ترین مشاوران رهبر کره شمالیAP

کره شمالی روز دوشنبه گذشته دست به آزمایش موشکی دیگری زد؛ اقدامی که از سوی سئول به عنوان شلیک «دو موشک بالیستیک کوتاه برد» به شدت به آن انتقاد کرد. به اعتقاد سئول انجام چنین آزمایش‌هایی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد قلمداد می‌شود.

خواهر رهبر کره شمالی پس از طرح انتقاد‌های تند سئول نسبت به این آزمایش موشکی، اعتراض سئول را به مثابه «پارس سگی وحشت زده» توصیف کرده بود.

مذاکرات بین المللی در خصوص برنامه هسته‌ای کره شمالی پس از شکست دومین ملاقات تاریخی رهبران پیونگ یانگ و واشنگتن، از یک سال گذشته تاکنون بیش از هر زمان دیگری به نقطه مرگ نزدیک شده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین مورد مشکوک به کرونا در کره شمالی مشاهده شد

دونالد ترامپ تایید کرد: رهبر کره شمالی زنده است

کره شمالی: کیم جونگ اون برای ترامپ نامه محبت‌آمیز ننوشته است