کرونا در ایران؛ آمار مبتلایان قطعی از ۲۰ هزار نفر گذشت

کرونا در ایران؛ آمار مبتلایان قطعی از ۲۰ هزار نفر گذشت
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«اگر بعد از پایان تعطیلات عید یعنی ۱۶ فروردین‌ماه کار آموزش‌ها شروع شد یک ماه به زمان تحصیلات افزوده می‌شود و اگر دیرتر شود یک مقدار به آن یک ماه اضافه خواهد شد.»

آگهی

دولت ایران هفته آینده بنا به شرایط شیوع کرونا در کشور درباره ادامه تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی تصمیم‌گیری خواهد کرد. این در حالی است که آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در ایران تا نیمروز شنبه دوم فروردین به ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر و شمار جانباختگان آن نیز به هزار و ۵۵۶ نفر رسیده است. تاکنون هیچ گاه در آمار روزانه کرونا در ایران، شمار موارد حاد ابتلا فاش نشده است.

سخنان روحانی در این زمینه و سایر اخبار و آمار مربوط به کرونا در ایران در روز شنبه دوم فروردین (۲۱ مارس) را در اینجا بخوانید.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

آمار مبتلایان از ۲۰ هزار نفر گذشت

با مرگ ۱۲۳ نفر بر اثر کرونا درشبانه روز گذشته، آمار جان‌باختگان این بیماری نوظهور در ایران به هزار و ۵۵۶ نفر رسید. کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اعلام این خبر همچنین گفت که تاکنون ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. به گفته او ۷ هزار و ۶۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند و شمار کلی بهبودیافتگان نیز در حال افزایش است.

بر اساس آماری که جهانپور در نیمروز شنبه ارائه کرد، از ظهر روز جمعه تا کنون ۹۶۶ نفر بر آمار مبتلایان به کرونا در ایران افزوده شده است که بیشترین آنها در استان‌های تهران با ۲۳۲ مورد، اصفهان با ۱۰۱ مورد و قزوین با ۵۹ مورد بوده است.

هلال احمر: سه میلیون نفر به سفر نوروزی رفتند

کریم همتی، سرپرست جمعیت هلال احمر گفت: «از روز ۲۷ اسفند تا روز گذشته اول فروردین ماه، ۹۷۰ هزار خودرو با ظرفیت حدود ۳ میلیون مسافر از استان‌های درگیر کرونا خارج شده‌اند که حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از این مسافران دارای علائم بیماری کرونا مثل تب و ... بوده‌اند.»

ایرنا
مسافران نوروزی در اصفهانایرنا

وی با اشاره به این که هر یک از این ۲ هزار و ۴۰۰ نفر می‌توانند ۳ نفر را درگیر بیماری کنند، گفت که مردم به توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر در خانه ماندن و سفر نکردن توجهی نمی‌کنند و افزود: «خروجی شهرها بسته نشد اما انتظار این بود که مردم مراعات کنند. در حال حاضر درخواست ما از هموطنان این است که به سفر نروند تا بتوانیم زنجیره انتقال را قطع کنیم.»

ظریف پیشنهاد آمریکا را «منافقانه» خواند

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، پیشنهاد وزیر امور خارجه آمریکا برای کمک بشردوستانه به ایران برای مقابله با کرونا را «منافقانه» خواند و تحریم‌های آمریکا را مانع خرید دارو و تجهیزات لازم برای مقابله با این ویروس دانست.

این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است فرستادن کمک‌های بشردوستانه کشورش به ایران برای پیکار با بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ مشمول تحریم‌های بین‌المللی نیست.

به فلیپبورد یورونیوز فارسی بپیوندید

مراکز آموزشی باز یا بسته؟

دولت ایران هفته آینده در مورد بازگشایی مراکز آموزشی یا ادامه تعطیلی آن در شرایط شیوع کرونا تصمیم خواهد گرفت. حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز شنبه در جریان نخستین نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در سال ۱۳۹۹ گفت: «اگر بعد از پایان تعطیلات عید یعنی ۱۶ فروردین‌ماه کار آموزش‌ها شروع شد یک ماه به زمان تحصیلات افزوده می‌شود و اگر دیرتر شود یک مقدار به آن یک ماه اضافه خواهد شد.»

روحانی همچنین گفت: «پاساژها و مراکز پرتردد و پرجمعیت تجاری نباید فعالیت داشته باشند که از طریق وزارت کشور بخش نامه آن ابلاغ شد که قاعدتا اجرا شده یا اجرا می‌شود.»

رئیس جمهوری ایران بهترین راه پیشگیری از ویروس کرونا را «در خانه ماندن» خواند و افزود: «تمام بحث‌هایی که می کنیم یکی از دلایل آن این است که پیک مبتلایان به کرونا یک دفعه بالا نرود.» روحانی روز دوشنبه پیش گفته بود ایران از مرحله اوج بیماری عبور کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پمپئو: ایران دستکم ۹ روز اولین مورد مرگ بر اثر کرونا را انکار کرد

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد

انسان‌ها چگونه بدون واکسن زنده‌ ماندند؟