ویروس کرونا؛ مسافران ایرانی از فرودگاه فرانفکورت اخراج شدند

لحظه‌ای که پلیس چمدان شهروند ایرانی را با پا هل می‌دهد
لحظه‌ای که پلیس چمدان شهروند ایرانی را با پا هل می‌دهد Copyright یورونیوز
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

چند شهروند ایرانی که به فرودگاه فرانفکورت رسیده بودند توسط پلیس آلمان به دوحه قطر بازگردانده شدند. کشورهای اروپایی مرزهای خود را به مدت ۳۰ روز بسته‌اند. این تصمیم به تازگی اتخاذ شده و شهروندان ایرانی گرفتار در این فرودگاه می‌گویند که از این تصمیم دولت آلمان بی‌اطلاع بودند.

آگهی

چند شهروند ایرانی که با پرواز قطرایرلاین به فرودگاه فرانفکورت آلمان رسیده بودند توسط پلیس این کشور به دوحه قطر بازگردانده شدند. کشورهای اروپایی مرزهای خود را به مدت ۳۰ روز بسته‌اند. این تصمیم به تازگی اتخاذ شده و شهروندان ایرانی گرفتار در این فرودگاه می‌گویند که از این تصمیم دولت آلمان بی‌اطلاع بوده‌اند.

شیوع ویروس کرونا در جهان موجب شده تا اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد به مدت یک ماه مرزهایش را ببندد.

از مسافران ایرانی که با پرواز قطری به فرودگاه فرانکفورت رسیده بودند خواسته شد تا برگه‌ای را امضا کنند.

یکی از مسافران این پرواز که ویدئویی را برای یورونیوز ارسال کرده شرح وضعیت را اینطور توضیح داده است: «در هواپیما بودیم و به اینترنت هم دسترسی نداشتیم و گویا خانم مرکل صحبت کردند که شهروندان عضو اتحادیه اروپا می‌توانند وارد خاک آلمان شوند اما دیگر شهروندان حق ورود به آلمان را ندارند.»

«به ما گفتند برگه‌ای را امضا کنید و من امضا نکردم»

او همچنین به یورونیوز گفت: «ما به فرودگاه آمدیم و تا اینجا محترمانه برخورد کردند. بعد از دو سه ساعت یکسری برگه به ما دادند و گفتند امضا کنید. من هم از امضای این برگه‌ها امتناع کردم و گفتم محتویات آن را نمی‌دانم. آنها گفتند حق خواندن متن برگه را ندارید. من امضا نکردم و تهدید کردند.»

این شهروند ایرانی در توضیح وضعیت برخورد پلیس فرودگاه فرانکفورت با برخی شهروندان چنین گفت: «مردم را هل دادند، ما حدود ۷ نفر ایرانی بودیم که از پرواز پیاده شدیم. البته ملیت‌های دیگر را هم بر می‌گرداندند. آقای مسنی همراه ما بود که آسم داشت. با او هم برخورد درستی نداشتند. من شروع کردم از رفتار آنها با افراد فیلمبرداری کنم که تهدید کردند که این فیلم‌ها برای تو بد تمام می‌شود و دیگر اجازه نمی‌دهیم اینجا بیایی. من هم به آنها گفتم فیلمبردار بودم و هیچوقت دوربینم را خاموش نمی‌کنم.»

بلیت ۳۳ میلیون تومانی

این مسافر همچنین به یورونیوز خبر داد که برای تهیه بلیت تهران-دوحه-فرانکفورت ۳۳ میلیون تومان هزینه کرده است. پلیس فرودگاه از آنها خواسته بلیت بازگشت به دوحه قطر را نیز با هزینه شخصی‌شان تهیه کنند.

او از برخورد پلیس متعجب شده و می‌افزاید: «ما که از قوانین جدید اینجا اطلاع نداشتیم. این چه طرز برخورد بود؟ بر اساس چه قانونی با مسافری که پشت در یک کشور رسیده و ویزا در دست دارد اینطور برخورد می‌کنند؟ با ما اینطور رفتار می‌کنند با مهاجران در مرز مانده چطور رفتار خواهند کرد؟»

یورونیوز در تلاش است واکنش فرودگاه فرانکفورت به این اتفاق و دلیل این برخورد آنها را با مسافران ایرانی از مقام‌های رسمی آلمان جویا شود.
در صورت پاسخ مقام‌های مسئول، واکنش آنها نیز منتشر خواهد شد.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا در جهان؛ تعداد جان‌باختگان در اروپا از دو هزار نفر فراتر رفت

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد