کرونا در جهان؛ آمریکا با فرمان ترامپ مسافران ایرانی را غربال می‌کند

کرونا در جهان؛ آمریکا با فرمان ترامپ مسافران ایرانی را غربال می‌کند
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار کشورهای درگیر شیوع ویروس کرونا با عبور آن از مرزهای ارمنستان، قطر، ایرلند، لوکزامبورگ و اکوادور به ۶۵ کشور رسید.

آگهی

شمار کشورهای درگیر شیوع ویروس کرونا با عبور آن از مرزهای ارمنستان، قطر، ایرلند، لوکزامبورگ و اکوادور به ۶۵ کشور رسید.

با اعلام ۵۷۶ مورد ابتلای جدید در چین و با ابتلای ۳۷۶ نفر دیگر در کره جنوبی به ویروس کرونا، تعداد افرادی که در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ دچار شده‌اند، روز یکشنبه ۱۱ اسفند (۱ مارس) به مرز ۸۷ هزار نفر رسید.

همچنین ۳۵ چینی، یک ژاپنی و استرالیایی نیز روز یکشنبه به جمع قربانیان ناشی از شیوع ویروس کرونا افزوده شدند.

غربالگری مسافران ایرانی در آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با انتشار توییتی از آغاز اجرای روش‌های جدید غربالگری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

آقای ترامپ اعلام کرد:«مسافرانی که از کشورهای پرخطر وارد آمریکا می‌شوند، به محض ورود، مورد غربالگری قرار می‌گیرند.»

رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه افزون بر چین، ایتالیا، کره جنوبی و ایران را نیز جزء کشورهای پرخطر اعلام کرده بود.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز روز یکشنبه به سی‌ان‌ان گفت که احتمال دارد تعداد کشته‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا افزایش یابد. 

این اظهارات آقای پنس پس از آن صورت گرفت که شنبه شب نخستین فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در آمریکا تایید شد.

بریتانیا پزشکان و پرستاران بازنشسته را بسیج می‌کند

مت هانکوک، وزیر بهداشت بریتانیا، روز یکشنبه گفت:«در صورت شیوع بیشتر ویروس کرونا، پزشکان و پرستاران بازنشسته در بریتانیا برای خدمت رسانی بسیج می‌شوند.» 

او همچنین از اجرای برنامه‌های ترغیب دورکاری توسط دولت خبر داد و خواستار توجه مردم به کاهش ترددهای غیرضروری شد.

دولت بریتانیا پیشتر نیز ۴۰ میلیون پوند برای کمک به پروژه‌های کشف واكسن ویروس کرونا اختصاص داده بود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا روز یکشنبه با افزوده شدن ۱۲ مورد جدید به ۳۵ تن رسید. از این ۱۲ نفر تعداد ۶ تن به تازگی از ایتالیا و ۲ نفر نیز از ایران به بریتانیا سفر کرده‌اند.

تعطیلی بوسه در فرانسه

الیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه روز یکشنبه به مردم این کشور توصیه کرد تا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا سنت روبوسی را فعلا کنار بگذارند. او همچنین از فرانسوی‌ها خواست تا از دست دادن با یکدیگر اجتناب کنند.

روبوسی به هنگام دیدار و ملاقات مردان و زنان فرانسوی بخشی از آیین سنتی احوال‌پرسی در این کشور است.

دولت فرانسه همچنین تجمع بیش از ۵ هزار نفر را ممنوع اعلام کرده و برگزاری ماراتن پاریس و جشنواره آنسی نیز با هدف جلوگیری از گسترش بیماری کووید-۱۹ در این کشور لغو شده‌اند. موزه لوور پاریس روز یکشنبه با وجود حضور علاقمندان و صف طولانی به‌خاطر شیوع ویروس کرونا بسته باقی ماند. هنوز مسئولان فرانسوی برای تعطیلی بلندمدت‌تر این موزه معروف به نتیجه نرسیده‌اند.

شیوع کرونا در میان اعضای فرقه شین‌چان‌جی

همزمان با عبور شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی از مرز سه هزار و ۵۰۰ تن، تایید شد که حدود ۶۰ درصد این بیماران عضو فرقه مذهبی شین‌چان‌جی هستند. 

کوون جون ووک، سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که بیش از دو هزار و ۵۶۹ مبتلای به کرونا در این کشور در شهر دائگو و منطقه تحت سکونت اعضای فرقه شین‌چان‌جی شناسایی شده‌اند. به گفته او تعدادی از اعضای این فرقه در ژانویه گذشته به ووهان چین سفر کرده بودند. 

در مقابل کیم شین چانگ، مدیر بین‌المللی فرقه شین‌چان‌جی به سی‌ان‌ان گفته که با وجود حضور ۳۵۷ عضو این فرقه در شهر ووهان ولی از نوامبر گذشته تاکنون گزارشی مبنی بر سفر آنها به کره جنوبی ثبت نشده است. او دولت کره جنوبی را به فرافکنی در مورد دلایل شیوع کرونا در این کشور متهم کرد.

آگهی

بر پایه گزارش‌های رسمی، کم سن‌ترین مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در کره جنوبی یک نوزاد ۴۵ روزه است که پدرش عضو فرقه شین‌چان‌جی است.

ثبت اولین مبتلای ارمنستان توسط مسافری از ایران

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که نخستین مورد ابتلای به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. فرد مبتلا یک مرد ۲۹ ساله است که اخیرا همراه همسرش به ایران سفر کرده بوده است. به گفته آقای پاشینیان خوشبختانه نتیجه ازمایش همسر این تبعه ارمنستان منفی بوده است.

ارمنستان از ۲۴ فوریه مرزهای خود را با ایران بسته است. 

محدودیت سفر ایرانیان به استرالیا

پس از تایید روز شنبه ابتلای یک زن ۶۳ ساله که اخیرا از ایران به استرالیا برگشته، دولت استرالیا محدودیت‌هایی را برای مسافران ایرانی وضع کرد.

بر این اساس، اتباع خارجی که از ایران به استرالیا سفر می‌کنند، در صورتی اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت که حداقل دو هفته از خروج آنها از ایران گذشته باشد. همچنین شهروندان استرالیایی و افراد مقیم در این کشور هم که از ایران به این کشور سفر می‌کنند نیز باید پس از ورود به استرالیا دو هفته در قرنطینه بمانند.

آگهی

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک‌های بین‌المللی در راه ایران؛ متخصصان سازمان جهانی بهداشت به تهران رسیدند

فرمانروایی ورزشهای راکتی در قطر، از تنیس تا پدل

قطر: ترویج ورزش به‌عنوان یکی از ارکان کشور