فرانسه: اتحادیه اروپا و بریتانیا در دستیابی به توافق «همدیگر را خواهند درید»

فرانسه: اتحادیه اروپا و بریتانیا در دستیابی به توافق «همدیگر را خواهند درید»
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، روز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) به بریتانیا هشدار داد در مذاکرات آتی با اتحادیه اروپا برای رسیدن به توافق پسا برکسیت منتظر نزاعی طاقت‌فرسا باشد.

آگهی

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، روز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) به بریتانیا هشدار داد در مذاکرات آتی با اتحادیه اروپا برای رسیدن به توافقی تجاری پس از برکسیت منتظر نزاعی طاقت‌فرسا باشد.

وزیر خارجه فرانسه در این باره گفت: «من فکر می‌کنم در مذاکراتی که حول مسائل تجاری یا روابط آتی خواهیم داشت یک جورهایی همدیگر را خواهیم درید.»

آقای لودریان که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می‌برد اضافه کرد: «با این حال این بخشی از مذاکرات است و هر طرف از منافعش دفاع می‌کند.»

وزیر خارجه فرانسه همچنین گفته است تصور نمی‌کند توافق تجارت آزاد میان بریتانیا و اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری نهایی شود.

پیشتر اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، و میشل بارنیه، مذاکره‌ کننده ارشد اتحادیه در امور برکسیت، ابراز تردید کرده بودند که حصول یک توافق تجاری مشترک تا پایان سال جاری امکان‌پذیر باشد.

بریتانیا روز ۳۱ ژانویه به طور رسمی اتحادیه اروپا را ترک کرد، اما طبق توافق برکسیت بریتانیا تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی همچنان بخشی از بازار مشترک اتحادیه اروپا محسوب خواهد شد و تجارت آزاد کالا، خدمات و انتقال آزاد نیروی کار و سرمایه برقرار خواهد بود.

این شرایط که «وضعیت انتقالی» خوانده می‌شود با این حال تنها تا ۱۱ ماه دیگر ادامه خواهد داشت، هرچند قابل تمدید خواهد بود.

دولت بریتانیا اعلام کرده است که خواهان «توافقی مبتنی بر همکاری مشترک و دوستانه در فضایی برابر» است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا برای مذاکرات توافق تجاری با بریتانیا آماده می‌شود

روز موعود برکسیت؛ بریتانیا امشب رسما از اتحادیه اروپا جدا می‌شود

بارنیه: برای امضای توافق جامع پس از برکسیت بیشتر از یکسال لازم است