بهاره هدایت، فعال دانشجویی برای پنجمین بار بازداشت شد

بهاره هدایت، فعال دانشجویی برای پنجمین بار بازداشت شد
Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درحالی که بهاره هدایت، فعال دانشجویی از روز گذشته پس از احضار به حراست دانشگاه تهران «ناپدید» شده بود، امروز سه‌شنبه ۲۲ بهمن در تماس با خانواده‌اش از بازداشت خود خبر داد.

آگهی

درحالی که بهاره هدایت، فعال دانشجویی از روز گذشته پس از احضار به حراست دانشگاه تهران «ناپدید» شده بود، امروز سه‌شنبه ۲۲ بهمن در تماس با خانواده‌اش از بازداشت خود خبر داد.

سایت امتداد نزدیک به اصلاح‌طلبان در خبری با تایید بازداشت این فعال سیاسی نوشت که بهاره هدایت در تماسی با خانواده خود اعلام کرده است که در شعبه چهارم بازپرسی اوین برای تفهیم اتهام حضور دارد.

کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور نیز در خبری در اینباره نوشت: نهاد بازداشت کننده، علت بازداشت و مکان نگهداری وی همچنان نامشخص است.

برخی از نزدیکان بهاره هدایت می‌گویند که وی شب گذشته را در بازداشگاه وزرا گذرانده و امروز حدود ظهر برای تفهیم اتهام به دادسرای اوین منتقل شده است. وی از دادسرای اوین با خانواده‌اش تماس گرفت.

این دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران روز یک‌شنبه ۲۰ بهمن ماه در صفحه توییتر خود نوشته بود: «برای روز چهارشنبه ۲۳بهمن احضار شدم. دلیل احضار هم روشن نیست.»

او با بی‌اطلاعی از دلیل احضار خود نوشته بود: «احضار فعالان نمونه‌ای است از سازوکار پنهان سرکوب، و هدفش فلج کردن کنش سیاسی‌ است؛ بنابراین نباید پوشیده نگهش داشت.»

بهاره هدایت برای پنجمین بار است که بازداشت می‌شود و پیش‌تر با حکم دادگاه انقلاب به ۹ سال و نیم محکوم شده بود که پس از شش سال و نیم حبس با «تجمیع برخی از حکم‌هایش»، در سال ۱۳۹۵ آزاد شد.

نحوه بازداشت بهاره هدایت مورد انتقاد بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان سیاسی قرار گرفت به‌طوری که مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی اصلاح طلب در حساب توییتری خود نوشت: «خانم بهاره هدایت روز گذشته به‌شکلی بی‌سابقه بازداشت شد. حراست دانشگاه او را فرامی‌خواند و وی پس از مراجعه، باز نمی‌گردد! نمی‌دانم این بدعت بخشی از اصلاحات قضایی آقای رئیسی است یا نه، اما می‌دانم پیامد چنین رفتاری افزایش نارضایتی، ناامیدی و عصبانیت جامعه است.»

برخی از واکنش‌ها به نحوه بازداشت این فعال دانشجویی را در توئیت‌های زیر بخوانید.

در ماه‌های اخیر احضار و بازداشت برخی از فعالان سیاسی شدت گرفته است. مهدی محمودیان، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، نیز ۱۵ بهمن ماه برای بار دوم در مدت کمتر از دو ماه بازداشت شد. مهدی محمودیان از امضاکنندگان بیانیه ۷۷ نفره پس از اعتراضات آبان ماه بود که روز ۱۹ آذر و پس از احضار به دادسرا بازداشت شده بود. وی نهم دی‌ماه امسال از زندان اوین آزاد شد. این فعال سیاسی در سال ۸۸ نیز بازداشت شد و پنج سال زندانی بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتهام ارتباط نخبه ایرانی با سازمان مجاهدین خلق؛ تکذیب خانواده علی یونسی

درخواست سازمان ملل از ایران برای آزادی فعالان زن بازداشت شده در ارتباط با حجاب

حبس چندین ساعته خبرنگاران «فردای اقتصاد» و واکنش قوه قضائیه؛ فرضیه‌های مطرح چیست؟